سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مقایسه xbox one x با ps4 pro

مقایسه xbox one x با ps4 pro

اگر شما هم قصد خرید یک کنسول بازی نسل هشتمی را دارید پیشنهاد ما خرید xbox one x یا ps4 pro است. هر دو این کنسول های بازی از پرچمداران نسل هشتم هستند. در ادامه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم و پاسخ سوالات شما از قبیل : xbox one x بهتر است یا ps4 pro ؟ تفاوت xbox one x با ps4 pro و… بصورت کامل داده شده است.
اگر باز هم  پاسخ سوال خودتون را پیدا نکردید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید تا پاسخ شما داده شود.

ps4 pro بخریم یا xbox one x

پاسخ به این سوال که ps4 pro بخریم یا xbox one x نیاز به تحلیل سخت افزاری، ظاهری، مقایسه بازی های انحصاری و رابط کاربری و… این دو کنسول بازی دارد. پس پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها بخوانید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که وقتی یک سریال یا فیلم سینمایی می بینید سریع برای بقیه تعریف می کنید و اجازه نمیدید طرف خودش تا آخر،  فیلم را ببیند خیلی کوتاه باید بگم که من پیشنهاد می کنم که ps4 pro بخرید و دلیل این پیشنهاد 70% بخاطر دلایل ذیل است و 30% بخاطر سلیقه شخصی.

ps4 pro بخریم یا xbox one x

مقایسه ظاهری xbox one x  با ps4 pro

ایکس باکس وان ایکس از نظر ظاهر تقریبا شبیه xbox one s است با این تفاوت که رنگ آن مشکی و ابعاد آن کمی کوچکتر ولی از xbox one s در حدود 1 کیلوگرم سنگین تر است. این کنسول ظاهری جذاب و شیک دارد و خوبی آن این است که اثر انگشت بر روی آن باقی نماند در مورد ظاهر کنسول بازی ps4 pro باید گفت به دلیل اینکه ps4 slim ظاهری کوچکتر دارد (تقریبا ارتفاع آن نصف پلی استیشن پرو است) ابهت این کنسول بازی بیشتر شده است و در مقایسه با مدل اسلیم در حدود 1 کیلوگرم سنگین تر است. در مورد مقایسه ظاهری ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن پرو باید گفت که به نظر من پلی استیشن پرو زیباتر است و حس بهتری به گیمر منتقل می کند.

مقایسه xbox one x با ps4 pro از نظر سخت افزاری

بدون چون چرا باید گفت از نظر سخت افزاری کنسول بازی ایکس باکس وان ایکس سرآمد کنسول های بازی نسل هشت است و حتی از پلی استیشن پرو قوی تر است. پس اگر شما از جمله گیمرهای هستید که با دوستان خود این چالش دارید در این مورد اصلا شکی نیست و توضیحات زیر این ادعا را ثابت می کند.
مطابق جدول آورده شده xbox one x نسبت به ps4 pro در CPU , GPU و RAM یک سر و گردن از ps4 pro قوی تر است.

مدل کنسولXbox One XPS4 Pro
پردازندۀ اصلی2.3GHz x 86 AMD Jaguar eight-core (custom)2.1GHz x 86 AMD Jaguar eight-core
پردازشگر گرافیکی6 teraflops (TFLOPS), 40 customized compute units @ 1,172MHz4.2 teraflops (TFLOPS), 36 improved GCN compute units @ 911MHz
خروجی تصویر4K4K
نوع و حجم حافظه12GB GDDR5 RAM8GB GDDR5 RAM
درایو نوری4K بلوریبلوری
عملکرد هدف60 فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K60 فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K
فضای ذخیره سازی داخلی1TB 2.5-inch1TB 2.5-inch
تاریخ معرفی2017/11/072016/11/10
رنگمشکیمشکی
وزن3.8 کیلوگرم3.26 کیلوگرم
ابعاد61 × 241 × 299 میلی‌متر53 × 294 × 325 میلی‌متر

اگر قصد خرید XBOX One X را دارید کلیک کنید.

مقایسه دسته xbox one x با ps4 pro

دسته یا کنترلر ایکس باکس وان ایکس با ایکس باکس وان اس هیچ تفاوتی ندارد و این دو کنترلر کاملا شبیه یکدیگر هستند تنها تفاوت آنها در رنگشان است که رنگ دسته ایکس باکس وان ایکس مشکی است. از طرفی دسته پلی استیشن پرو نیز با پلی استیشن اسلیم هیچ تفاوتی ندارد و انگار این دو شرکت سعی کرده اند که برگ برنده خود را در کنسول های بازی نسل نهم رو کنند.
از نظر تجربه کاربری باید گفت دسته ایکس باکس وان ایکس از دسته پلی استیشن پرو بهتر است و گیمرها اکثرن مدل دسته ایکس باکس را ترجیح می دهند و اثبات این ادعا هم همین بس که دسته های حرفه ای برند Nakon و Razer شبیه دسته های ایکس باکس هستند. پس دسته ایکس باکس وان ایکس خوش دست تر است از دسته یا کنترلر پلی استیشن پرو است.

تفاوت xbox one x با ps4 pro

یکی از ویژگی های دسته پلی استیشن 4 اسپیکر روی آن است. به کمک این اسپیکر می توانید صدای دوستان خود و یا بازی را بشنوید و لحظه ای که در بازی GTA V پلیس دنبال شما می افتد صدای آژیر ماشین پلیس شنیده می شود.

از دیگر ویژگی های دسته پلی استیشن 4 وجود تاچ پد است که این ویژگی مانند قبلی در دسته ایکس باکس وجود ندارد. البته این تاچ پد تنها در چند بازی به کار می آید ولی کاربردهای دیگری نیز دارد که از حوصله شما خارج است.

یکی از بدی های دسته بازی ایکس باکس وان ایکس نسبت به دسته بازی پلی استیشن 4 نیاز به باتری قلمی است قطعا اگر شما هم گیمر باشید از باتری قلمی برای دسته های بازی ایکس باکس وان ایکس رنج می برید در صورتیکه باتری دسته پلی استیشن 4 از نوع قابل شارژ و داخلی است.

از نظر سخت افزار داخلی دو دسته باید گفت عمده خرابی دسته های بازی ps4 و xbox خرابی موتور آنالوگ ( یا شوک) است که مشکل دسته های ps4 بیشتر از دسته های ایکس باکس وان ایکس است.

اگر قرار به انتخاب برای خرید پلی استیشن پرو و ایکس باکس وان ایکس باشد و ملاک کنترلرهای آنها باشد باوجود اینکه دسته ایکس باکس خوش دست تر است ولی انتخاب من دسته ps4 است.

مقایسه xbox one x و ps4 pro از نظر بازی های انحصاری

بازی Halo بازی انحصاری ایکس باکس است که این بازی بسیار با کیفیت و فوق العاده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از نظر اکثر گیمرها بازی های انحصاری سونی بسیار زیباتر از ایکس باکس است. یکی از بازی های انحصاری و محبوب پلی استیشن بازی اسپایدرمن (مردعنکبوتی) است. اگر از من به عنوان یک گیمر قدیمی سوال کنید میگم بهتون بازی های انحصاری PS4 واقعا جذاب تر از XBOX است ولی شاید در قراردادهای جدید شرکت ایکس باکس با کمپانی های ساخت بازی در آینده برتری بازی های انحصاری پلی استیشن به پایان برسد.

مقایسه ایکس باکس وان ایکس با پلی استیشن پرو

مقایسه گرافیکی xbox one x با ps4 pro

قطعا ایکس باکس وان ایکس به لطف پردازنده گرفیکی بالاتر نسبت به پلی استیشن 4 پرو تصاویر را با کیفیت و جزئیات بیشتری نمایش می دهد.  هر دو کنسول بازی قابلیت اجرای بازی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه نمایش می دهد البته اگر بازی با این کیفیت ساخته شده باشد. در صورتیکه که بازی از رزولوشن full HD پشتیبانی کند، با عمل upscaling، به صورت 4K شبیه‌سازی می‌کند تا این عناوین نیز کیفیت بهتری روی این کنسول داشته باشند. ولی با این وجود کیفیت تصاویر در ایکس باکس وان ایکس بیشتر از پلی استیشن 4 پرو است.

ایکس باکس وان ایکس بهتر است یا پلی استیشن 4 پرو

مقایسه ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو از نظر خدمات آنلاین

پلی استیشن برای بازی آنلاین PS+ دارد که هزینه آن 60 دلار در سال است اما این همه ماجرا نیست، اشتراک PS+ ماهی 2 عنوان بازی رایگان در اختیار شما قرار می دهد که تا پایان اشتراک خود می توانید از این بازی ها لذت ببرید علاوه بر این در خرید بازی های ps از تخفیف های بیشتری برخوردار خواهید بود.

این در حالی است که Xbox اشتراک Xbox Live Gold را دارد که مشابه PS+ است که هزینه اشتراک یک ساله آن 40 دلار است. با خرید این سرویس هر ماه شش بازی Xbox One و Xbox 360 بصورت رایگان عرضه می شود.

علاوه بر Xbox Live Gold ایکس باکس سرویس XBOX GAME PASS را نیز دارد که با خرید این سرویس به کتابخانه ای از بازی های رایگان دسترسی پیدا می کنید که این حجم از بازی ها شما را از بازی های دیگر بی نیاز کند.

ایکس باکس وان ایکس بهتره یا پی اس فور پرو 

ایکس باکس وان ایکس بهتره یا پی اس فور پرو 

اگر بخواهیم یک جمع بندی کلی انجام دهیم باید گفت که ایکس باکس وان ایکس از پلی استیشن 4 مدل پرو قوی تر است ولی قدرت پردازش اصلی و گرافیکی نمی تواند به عنوان معیار انتخاب هریک از این کنسول های بازی برای خرید باشد. درست است که xbox one x از ps4 pro قوی تر است ولی به دلیل مشکلات گیمرهای ایکس باکس برای بازی آنلاین در ایران و بازی های انحصاری پلی استیشن که زیباتر از ایکس باکس است. باید گفت از نظر منتقدان ps4 pro  از xbox one x بهتر است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*