سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

تفاوت دسته PS4 با PS5

تفاوت دسته PS4 با PS5

هر نسل از کنسول های بازی که وارد بازار می شود کنترلر جدید با امکانات جدید را ارائه می دهند و وقتی ریزبینانه نگاه کنیم، متوجه تغییراتی که کنترلرهای دوال شوک در طول مسیر تولیدشان از زمان PS1 تا زمان PS4 داشته اند می شویم. اما شرکت سونی بین کنترلر های نسل هشتم و نهم کنسول های پلی استیشن یک تفاوت عظیم ایجاد کرد و نسل جدید کنترلر های پلی استیشن را با تکنولوژی دوال سنس وارد بازار کرد.  اگر شما از جمله گیمرهایی هستید که علاقه دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و از تفاوت دسته PS4 با PS5 اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می کنم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کلا دسته کنسول های بازی را از این جنبه ها می توان بررسی کرد:

  1. از نظر ظاهر
  2. از نظر تکنولوژی
  3. از نظر کاربری و ارگونومی
  4. از نظر سخت افزاری و امکانات

برای مشاهده و خرید محافظ دسته ps4 کلیک کنید.

تفاوت دسته PS4 با PS5 از نظر ظاهری

تا قبل از به بازار آمدن کنسول پلی استیشن فایو، PS4 پرو با دسته های بازی در بین کنسول های بازی یکه تازی می کرد ولی با آمدن PS5 ورق برگشت و دیگر جای هیچ صحبت و بحثی باقی گذاشته نشد. به قدری ظاهر دسته بازی PS4 برای گیمرها خسته کننده بود که سعی می کردند با خرید کاور دسته شکل دیگری به دسته بازی بدهند و این در صورتی است که به ندرت کسانی که پلی استیشن 5 میخرند برای دسته بازی خود محافظ دسته تهیه می کنند.

مقایسه دسته بازی PS4 با PS5

ترکیب رنگ سفید و مشکی با چراغ های نئون زیبایی که در دسته بازی PS5 قرار داده شده باعث میشود که دقایقی محو این دسته بازی بشوید.

برای اطلاع از قیمت دسته ps4 کلیک کنید.

تفاوت دسته PS4 با PS5 از نظر تکنولوژی

کنترلر پلی استیشن 4 تکنولوژی خاصی ندارد نام دیگر این دسته بازی DoulShock 4 است این تکنولوژی تنها به لرزش بی هدف دسته بازی در زمانی که در بازی تیر خورده اید، وقتی در بازی ماشینی وارد خاکی می شوید و در بازی های ترسناک وقتی شوکی در قسمتی از بازی به شما داده می شود ،کمک می کند ولی در کنترلرهای PS5 اوضاع خیلی عوض شده است. در این دسته دو تکنولوژی به کار رفته که باعث شده اسم این دسته های بازی به DualSense تغییر کند یعنی شرکت پلی استیشن ادعا می کند که قرار است به جای اینکه شما لرزش هایی غیر طبیعی را دریافت کنید لرزش ها و چیزهایی را در بازی حس می کنید که مثل این است که خودتان در آن صحنه در دل بازی هستید.

تکنولوژی هپتیک فیدبک دسته PS5 (Haptic feedback)

این تکنولوژی از طریق دو عملگر که داخل دسته بازی است تأمین می شود. به کمک هپتیک فیدبک شما حس می کنید که داخل بازی هستید مثلا وقتی در بازی های شوتری، تیر به هر سمت شما برخورد کند کنترلر از همان سمت لرزش دارد به کمک این تکنولوژی شما می توانید روی یک طناب با چشمانی کاملا بسته راه بروید و از هر سمتی که تعادل شما در حال بهم ریختن باشد کنترلر لرزش دارد.

برای خرید دسته ps5 و اطلاع از قیمت ها کلیک کنید.

ویژگی های دسته بازی PS5

تکنولوژی آداپتینگ تریگر دسته PS5 (Adaptive triggers)

این تکنولوژی در اصل جادوی دوم شرکت پلی استیشن در کنترلرهای نسل جدید است. شما وقتی در بازی FIFA بازیکنتان خسته شده است تریگرها سفت تر می شوند.

تفاوت دسته PS4 با PS5 از نظر کاربری و ارگونومی

دسته بازی پلی استیشن 5 در مقایسه با پلی استیشن 4  فوق العاده خوش دست شده است. ارگونومی دسته بازی جدید به گونه ای است که ساعت ها بدون خستگی می توانید بازی کنید. فاصله دکمه ها و ارتفاع شوک و دکمه ها به گونه ای است که عکس العمل شما را در بازی ها به طرز باور نکردنی افزایش داده است. در کل کنترلرهای جدید شرکت پلی استیشن تجربه کاربری بی نظیری ایجاد می کند و اگر شما از گیمرهایی باشید که تا به حال بازی های خود را با PS4 پلی داده اید اگر یک بار دسته بازی PS5 را در دست بگیرید متوجه می شوید که باید کنسول بازی خود را ارتقا دهید.

مطلب مرتبط : لیست جدیدترین قیمت ps5

فرق دسته PS4 با PS5

تفاوت دسته PS4 با PS5 از نظر سخت افزاری و امکانات

مهترین تغییر سخت افزاری دسته بازی پلی استیشن 5 اضافه شدن میکروفون و تغییر پورت شارژ دسته بازی به Type-C است.
میکروفون به شما کمک می کند که در حین بازی های آنلاین مثل کالاف دیوتی با هم تیمی های خود صحبت کنید و دیگر نیاز به خرید هدست با میکروفون کمتر احساس می شود.
پورت شارژ Type-C سرعت شارژ دسته بازی را سرعت بخشیده است و شما سریع می توانید به بازی برگردید و زمان حوصله سر بر شارژ دسته کوتاه شده است.

ویژگی منحصر بفرد دسته بازی PS5

در بازی با کنترلرهای PS4 به دلیل کاربرد تکنولوژی دوال شوک در طول بازی در صورت وقوع اتفاقات ناگهانی لرزش هایی را روی دسته حس می کنید که این ویژگی به برقراری ارتباط عمیق تر با بازی کمک می کند. اما در بازی با کنترلر PS5 با تکنولوژی دوال سنس غیر از اینکه این لرزش ها را دارید در صورتی که بازیکن خسته شود، از سمتی آسیب ببیند، یا توان ادامه بازی را نداشته باشد دکمه های مربوطه سفت می شوند و روال کار کردن کنترلر کند می شود به طوری که حس خستگی را به شما منتقل می کند.

مطلب مرتبط : جدیدترین لیست قیمت خرید ps4

تفاوت دسته بازی PS4 با PS5 از نظر سرعت شارژ شدن

دسته پلی استیشن فایو از طریق کابل USB-C شارژ می شود و این کابل قابلیت شارژ سریع را به کنسول می دهد و کنترلر شما در حدود 45 دقیقه کاملا شارژ می شود و این در صورتی است که زمان شارژ کنترلرهای پلی استیشن فور دو برابر این مقدار بود و این موضوع داد خیلی از گیمرهای پلی استیشن را در آورده بود.

درباره دسته بازی PS5

آیا امکان استفاده دسته PS4 در کنسول PS5 وجود دارد ؟

بله شما می توانید دسته بازی پلی استیشن فور را به کنسول بازی فایو وصل کنید و بازی کنید ولی برعکس آن امکان پذیر نیست، یعنی دسته بازی پلی فایو به کنسول بازی پلی فور متصل نمی شود. پس اگر شما کنسول بازی پلی استیشن 4 دو دسته دارید و قصد خرید پلی استیشن 5 را دارید می توانید یکی از کنترلرهای خود را نفروشید و در کنسول بازی جدید خود استفاده کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*