سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

شغل فروشگاه کنسول بازی

شغل فروشگاه کنسول بازی

خیلی افراد سرمایه ای برای راه اندازی یک کسب و کار دارند ولی یه چالش بزرگ این افراد این است که آیا فلان شغل ارزش سرمایه گذاری دارد یا نه ؟ برگشت سرمایه بعد از چه مدتی اتفاق می افتد ؟ درآمد شغل کنسول بازی فروشی چقدر است ؟
در این مقاله تلاش می کنیم که تجربه 25 ساله خودمون شغل فروشگاه کنسول بازی یا اصطلاحا شغل کنسول بازی فروشی با شما به اشتراک بذاریم. پس پیشنهاد می کنیم اگر تمایل به سرمایه گذاری و یا راه اندازی این کسب و کار را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید . اگر جواب سوالات شما با خواندن این مقاله داده نشد می توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما داده شود.

اطلاعات تخصصی در مورد شغل فروشگاه کنسول بازی

شغل کنسول بازی فروشی

قبل از پاسخ به این سوال که برای راه اندازی شغل کنسول بازی فروشی چقدر سرمایه نیاز است  باید گفت که شما باید ابتدا اطلاعاتی در مورد این شغل داشته باشید مثلا انواع کنسول های بازی چیست ؟ لوازم جانبی هر یک از کنسول های بازی چیست ؟ خدمات جانبی شغل فروشگاه کنسول بازی چیست ؟ مردم در حال حاضر خیلی باهوش تر و فهیم تر از چند ده قبل هستند و بخوبی تشخیص می دهند که شما اطلاعات خوبی در زمینه کاری خود دارید یا خیر و این اطلاعات جامع کمک به بازاریابی حضوری و فروش می کند. در ادامه توضیحات مختصری در مورد انواع کنسول های بازی داده می شود.

کلا سه تنوع اصلی از کنسول های بازی در ایران رایج است. پلی استیشن (Playstation) ایکس باکس (Xbox) نینتندو (Nintendo) که این کنسول های بازی پرطرفدارترین کنسول های بازی در ایران و جهان هستند.

انواع پلی استیشن (Playstation) :

شرکت پلی استیشن زیر مجموعه شرکت سونی است ولی کلیه کنسول های بازی پلی استیشن تحت لیسانس در چین تولید می شوند. کنسول های بازی پلی استیشن موجود در بازار ایران : پلی استیشن وان (ps1) ، پلی استیشن 2 (ps2) ، پلی استیشن 3 (ps3) ، پلی استیشن 4 (ps4) و پلی استیشن 5 (ps5)

انواع ایکس باکس (Xbox) :

شرکت ایکس باکس زیر مجموعه شرکت مایکروسافت است ولی کلیه کنسول های بازی ایکس باکس تحت لیسانس در چین تولید می شوند.کنسول های بازی ایکس باکس موجود در بازار ایران : ایکس باکس 360 (Xbox 360) ، ایکس باکس وان (Xbox one) ، ایکس باکس وان اس (Xbox one s) ، ایکس باکس وان ایکس (Xbox one x) ، ایکس باکس سری اس (Xbox series s) و ایکس باکس سری ایکس (Xbox series x)

انواع نینتندو (Nintendo) :

نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch ) و نینتندو سوئیچ لایت (Nintendo Switch Lite)

لوازم جانبی کنسول های بازی :

کاور دسته ،پایه شارژر، کیف ، اسکین کنسول بازی ، هدست ، فن خنک کننده ، واقعیت مجازی ایکس باکس و پلی  استیشن و…

برای اطلاع از قیمت های لوازم جانبی پلی استیشن و لوازم جانبی ایکس باکس کلیک کنید.

چگونه فروشگاه کنسول بازی راه اندازی کنم

سرمایه لازم برای شغل فروشگاه کنسول بازی چقدر است؟

اصلی ترین سوال برای راه اندازی هر فروشگاهی سرمایه راه اندازی آن است. مخصوصا در حال حاضر که قیمت دلار بالای 25 هزار تومان است قیمت یک کنسول بازی پلی استیشن 5 در حدود 24 میلیون است و قیمت یک پلی استیشن 4 اسلیم حدود 12 میلیون است پس حالا “من باید چقدر سرمایه بذارم تا بتونم یک فروشگاه راه اندازی کنم؟”

باید گفت که خرید کنسول بازی و لوازم جانبی آن مانند شغل موبایل فروشی به صورت نقدی است افزایش موجودی و سرمایه شما بعد از گذشت یک سال به میزان سود شما از فروش و تزریق سود بدست آمده در موجودی فروشگاه می باشد. در صورتیکه که در شغل هایی که خرید با چک و مدت دار می باشد بعد از مدتی که فروش فروشگاه زیاد می شود شما عملا با پول فروشنده اصلی در حال کار کردن و ایجاد گردش سرمایه هستید.
سرمایه راه اندازی یک فروشگاه کنسول بازی بجز اجاره مغازه، هزینه دکور ، تجهیزات امنیتی فروشگاه (مثل دوربین و دزدگیر) از نظر ما در این تاریخ (23/05/1400) در حدود 400 تا 500 میلیون تومان است. البته با سرمایه کمتر هم می توان این شغل را شروع کرد ولی این مبلغ پیشنهادی است.

آیا فروش کنسول بازی شغل سودآوری است؟

بله از نظر ما هر شغلی در حال حاضر سودآوری خود را دارد. از سوپر مارکت گرفته تا شغل هایی مثل بوتیک و… سودآوری یک شغل در حال حاضر بسته میزان آگاهی شما از روش های جدید بازاریابی دارد. دیگر زمان گرفتن یک مغازه در یک نقطه ای از شهر و نشستن در مغازه که یک مشتری از کنار ویترین فروشگاه رد بشود و با شما آشنا شود و بعد از شما خرید کند گذشته است. اگر دنبال راه اندازی یک کسب کار با این روش هستید ما اصلا راه اندازی فروشگاه کنسول بازی را به شما توصیه نمی کنیم .  

آینده فروش کنسول های بازی چگونه پیش بینی می شود؟

باتوجه به تجربه 25 ساله فروشگاه ما در زمینه فروش کنسول بازی باید بگم که از قدیم که کنسول های بازی مثل آتاری ، میکرو و سگا بود تا همین الان که کنسول های بازی مثل پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس به بازار آمده است این شغل و حرفه با قدرت به کار خود ادامه می دهد و روز به روز به طرفدارهای کنسول بازی اضافه می شود. پس نگران آینده این شغل نباشید چرا که این حرفه و شغل اصلا توقفی ندارد. برای آینده این شغل همین بس که ایکس‌باکس درآمدی معادل ۲.۲۵ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۸ داشته است و این در حالی است که بهترین سال فروش نفت ایران سال 1390 بوده با درآمدی بالغ بر 118 میلیارد دلار پس صنعت گیمینگ ادامه خواهد داشت و در آینده فروشگاه های زنجیره ای بزرگی در ایران تأسیس می شوند که بصورت تخصصی به فروش وسایل گیمینگ می پردازند. شاید فروشگاهی در ابعاد فروشگاه های شهروند در میدان آرژانتین

آیا می توان به این شغل به عنوان شغل دوم نگاه کرد؟

خیر اصلا اینطور نیست و نمی توان به شغل فروشگاه کنسول بازی به عنوان شغل دوم نگاه کرد. مگر اینکه شما چند سالی در این زمینه فعالیت کنید و نیروی انسانی آموزش دیده داشته باشید و کارهای فروشگاه را سیستماتیک کرده باشید تا بتوانید به عنوان شغل دوم به آن نگاه کنید.

درآمد شغل کنسول بازی فروشی

حداقل متراژ مغازه برای شروع شغل فروش کنسول بازی چقدر است؟

حداقل متراژ برای مغازه کنسول بازی فروشی 20 متر مربع است و در حال حاضر حداکثر متراژ مورد نیاز 60 متر مربع است . متراژ بالاتر از این نظر بهتر است که در موقع مراجعه چند مشتری به طور هم زمان شما می توانید فضای کافی برای صحبت با مشتریان خود داشته باشید. در این شغل فن بیان و اطلاعات فروشنده کمک زیادی به افزایش فروش می کند .

من در این شغل بی تجربه هستم، چطور می توانم فروش داشته باشم؟

خوب این بخش نیاز به تجربه زیادی دارد شما نباید به زدن یک مغازه اکتفا کنید. اگر قصد دارید که یک فروشگاه تخصصی کنسول بازی بزنید یکی از روش های افزایش فروش بازاریابی حضوری از همکاران است به دلیل اینکه جواز فروش موبایل و کنسول بازی چند سالی است که یکی شده است پس اغلب کسانی که کنسول بازی می فروشند موبایل فروش هستند و این فروشگاه ها گزینه خوبی برای افزایش فروش هستند. روش دوم استفاده از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام است روش سوم استفاده از اپلیکیشن هایی مثل دیوار و شیپور روش چهارم راه اندازی سایت  روش پنجم تبلیغات در پیج ها و کانال های تلگرام روش ششم همکاری در فروش با دیجی کالا و…
همانطور که گفته شد روش های زیادی برای افزایش فروش وجود دارد و اگر شما به همین ابزارها دسترسی داشته باشید قطعا هر کاری را که شروع کنید موفق هستید.

نکته خیلی مهم این است که با وجود همه روش هایی که برای جذب مشتری و بازاریابی آموزش داده شد در ایران از بازاریابی سنتی یعنی تهیه کارت ویزیت و پخش تراکت هدفمند نباید غافل شوید.

آیا مغازه فروش کنسول و بازی و لوازم سودی داره

بله شغل خوب و سود آوری است شما در کنار فروش کنسول های بازی و لوازم جانبی آن خدماتی مثل نصب بازی و تعمیر دسته بازی انجام می دهید که همگی سود خوبی دارد. به عنوان مثال اگر شما به دسته بندی های زیر در سایت مراجعه کنید سود حاصل از فروش این کنسول های بازی و لوازم جانبی آن ها در حدود 9 درصد است. که این سود بجز درآمد شما از مشتریانی است که کار نصب بازی، تعمیر کنسول بازی و خرید بازی های ps4 و ps5 و xbox را دارند.

این دسته بندی ها عبارتند از :

خرید ps5 / خرید ps4 / خرید xbox series x

راه اندازی فروشگاه کنسول بازی

بخش های مختلف شغل فروشگاه کنسول بازی

در ادامه شاخه های مختلف در فروشگاه کنسول بازی فروشی آورده شده است که هر یک به تنهایی می تواند منبع درآمد خوبی باشد.

  1. خرید و فروش کنسول بازی نو
  2. خرید و فروش کنسول بازی دسته دوم
  3. خرید و فروش بازی های ps4 و ps5
  4. خرید و فروش لوازم جانبی کنسول های بازی
  5. خدمات نصب بازی بر روی کنسول های بازی
  6. تعمیرات کنسول های بازی
4
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    سام 1401-11-02 پاسخ

    سلام خسته نباشید ، باید برای مغازه زدن باید چه چیز هایی بلد باشیم برای مثال :اگه یکی بیاید و بگه اکانت آنلاین بزنیم باید چه کار کنیم و بازی هکی چطوری نصب کنیم؟
    اگه میشه آموزش اینها رو بزارید

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی فروشگاه کنسول بازی و خدمات مربوط به آن با شماره های سایت تماس بگیرید.

    Sin 1401-11-02 پاسخ

    سلام خسته نباشید ، باید برای مغازه زدن باید چه چیز هایی بلد باشیم برای مثال :اگه یکی بیاید و بگه اکانت آنلاین بزنیم باید چه کار کنیم و بازی هکی چطوری نصب کنیم؟
    اگه میشه آموزش اینها رو بزارید

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی فروشگاه کنسول بازی و خدمات مربوط به آن با شماره های سایت تماس بگیرید.