سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

دسته جدید PS5 مدل DualSense Edge

دسته جدید PS5 مدل DualSense Edge

در اواخر آگوست 2022 در مراسم افتتاحیه گیمزکام باز هم پلی استیشن این غول بزرگ سازنده کنسول های بازی همه طرفدارهای پلی استیشن 5 را غافلگیر کرد و از دسته دوال سنس جدید با عنوان DualSense Edge رونمایی کرد. در سایت رسمی شرکت پلی استیشن ویژگی و عکس های این کنترلر جدید پلی استیشن 5  آورده شده است ولی از تاریخ عرضه این دسته بازی جدید PS5 و قیمت آن صحبتی نشده است. این یک کنترلر جدید برای پلی استیشن 5 است که ویژگی های خارق العاده ای دارد و قطعا طرفدارهای PS5 دوست دارند از ویژگی های منحصر به فرد این دسته بازی اطلاع پیدا کنند. در این مقاله بصورت جامع به توصیف این اثر جدید شرکت پلی استیشن دسته جدید PS5 مدل Dual Sense Edge پرداخته شده است.

لیست مطالب:

ویژگی سفارشی سازی جدید دسته

دسته جدید پلی استیشن 5

دسته جدید پلی استیشن 5 مدل ایج

کنترلر جدید PS5 که اسمش رو میشه جادوی شرکت پلی استیشن نامید در اصل پاسخ این شرکت ژاپنی به مایکروسافت است. این کنترلر زیبا همه نیازهای یک گیمر را در خود جا داده است و شما امکاناتی فراتر از دسته بازی Xbox Elite را در این دسته بازی جدید PS5 خواهید یافت.

علی‌رغم موفقیت پلی‌استیشن در طول سال‌ها، کنترلرهای پریمیوم کنسول‌های دیگر، مانند Xbox Elite Series 2 و کنترلر داخلی Steam Deck، دارای ویژگی‌هایی هستند که کنترلرهای سونی فاقد آن هستند.

اما با کنترلر جدید DualSense Edge، سونی قصد دارد عملکرد و سفارشی سازی بهتری را به پلی استیشن 5 بیاورد. بنابراین، اینها دلایلی هستند که ما در مورد DualSense Edge جدید هیجان زده هستیم. پس با ما همراه شوید تا از ویژگی های دسته دوال سنس مدل ایج   PS5 اطلاع پیدا کنید.

ویژگی و امکانات دسته دوال سنس مدل ایج برای PS5

این محصول جدید شرکت پلی استیشن در سال 2022  رونمایی شد ویژگی های آن شامل شخصی سازی کنترلر، امکان تعویض آنالوگ یا شوک دسته PS5 در خانه و بدون مراجعه به فروشگاه ها و اضافه شدن قابلیت ویژه  به دسته بازی به کمک دکمه های جدید تعبیه شده در پشت و جلوی دسته بازی می باشد.

دسته بازی دوال سنس مدل ایج

 در حالی که کنترلر اصلی DualSense به تنهایی شبیه یک نیروگاه اتمی است، DualSense Edge بازهم فراتر رفته و ویژگی های خیره کننده ای دارد که به بازیکنان اجازه می‌دهد همانطور که می‌خواهند بازی کنند. سونی تمام این ویژگی های جدید را در شب افتتاحیه Gamescom 2022 اعلام کرد و جزئیات آن را در وبلاگ پلی استیشن ارائه شد. در ادامه به تشریح هریک از این ویژگی های دسته جدید PS5 پرداخته شده است.

ویژگی سفارشی سازی جدید برای بازیکنان حرفه ای دسته DualSense Edge

اگر شما از گیمرهای حرفه ای باشید قطعا می دانید ایراداتی به دسته دوال سنس PS5 وارد است پس شرکت سونی سعی کرده با اضافه شدن امکانات جدید به دسته DualSense Edge برای PS5 این ایرادات را برطرف کند. برخی از این ویژگی ها که نیاز شما گیمرهای حرفه ای را برآورده می کند عبارتند از:

گیم پلیGameplay خود را بسازید

کنترلر بی سیم DualSense Edge که با در نظر گرفتن عملکرد و شخصی سازی بالا ساخته شده است، به شما کمک می کند سبک بازی منحصر به فرد خود را داشته باشید و در نتیجه گیم پلی شما شبیه اثر انگشت تا حدودی شخصی و یکتا می شود.

کنترل های قابل تنظیم

دوال سنس مدل ایج به بازیکنان پلی‌استیشن 5 اجازه می‌دهد تا دکمه‌های خاصی را مانند کنترلر Xbox Elite Series 2 دوباره نقشه‌برداری و غیرفعال کنند. بنابراین، اگر در طول گرمای نبرد مرتباً دکمه اشتباه را فشار می‌دهید، می‌توانید آن دکمه را غیرفعال کنید تا از ناراحتی جلوگیری کنید.

ویژگی دسته بازی PS5 مدل ایج

از طرف دیگر، اگر رسیدن به یک اقدام حیاتی در کنترلر DualSense دشوار است، قابلیت نقشه برداری مجدد DualSense Edge به شما این امکان را می دهد که یک دکمه را به مکان دیگری منتقل کنید. این عمل فشار دادن کلید صحیح را برای شما آسان‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد به رویدادهای درون بازی سریع‌تر واکنش نشان دهید.

علاوه بر این، می‌توانید منطقه مرده هر ماشه را سفارشی کنید. بنابراین، اگر بازی‌هایی را انجام می‌دهید که میلی‌ثانیه‌ها اهمیت دارند، یک نقطه فعال‌سازی سبک‌تر می‌تواند به معنای تفاوت در این باشد که چه کسی اولین شلیک را دریافت می‌کند. کاهش مناطق مرده همچنین می‌تواند باعث افزایش دقت برای بازی‌های مسابقه‌ای بسیار مهم است، جایی که فقط مقدار مناسب دریچه گاز به معنای تفاوت بین سبقت گرفتن در یک پیچ یا چرخش به بیرون است.

ایجاد پروفایل های شخصی دسته در بازی های مختلف

اکثر دارندگان پلی استیشن چندین عنوان بازی می کنند یا کنسول های خود را با خانواده و دوستان به اشتراک می گذارند. بنابراین، با تغییر پروفایل، دیگر لازم نیست به یک تنظیم سفارشی خاص پایبند باشید. به عنوان مثال، اگر در حال بازی Gran Turismo 7 هستید، می‌خواهید تریگرهای شما دارای حداقل منطقه مرده باشند، اما اگر Call of Duty: Warzone را بازی می‌کنید، می‌خواهید این مقدار را افزایش دهید تا هنگام عبور از Verdansk از شلیک نادرست جلوگیری کنید.

جدیدترین دسته PS5

با ذخیره کردن پروفایل های کنترلر دلخواه خود، لازم نیست هر بار که یک بازی جدید را راه اندازی می کنید، کنترلر خود را به صورت دستی تنظیم کنید. و اگر می‌خواهید کنترل‌کننده‌تان را به دوستان یا خواهر و برادرهایتان که می‌خواهند آن را به دلخواه خود تنظیم کنند، قرض دهید، آنها می‌توانند این کار را از طریق تغییر پروفایل انجام دهند.

هنگامی که پروفایل های خود را ذخیره کردید، نیازی به توقف بازی برای تغییر آنها ندارید. دکمه‌های اختصاصی Fn در پایین دسته‌های آنالوگ به شما امکان می‌دهند به سرعت پروفایل‌های کنترلی خود را تعویض کنید، حجم بازی و چت را تنظیم کنید، و پروفایل‌های کنترلر را در حین بازی تنظیم و آزمایش کنید.

ویژگی اضافه شدن دکمه های جدید دسته DualSense Edge

علاوه بر سفارشی‌سازی طرح کنترل، کنترلرهای جدید DualSense Edge سونی دکمه‌های جدیدی را با کلاه‌های قابل تنظیم نیز دارد.

با اشاره به Xbox و Steam Deck، کنترلرهای جدید پلی استیشن 5 اکنون دارای دو دکمه در پشت هستند. در حالی که این مقدار هنوز دو مورد کمتر از چیزی است که گزینه‌های رقیب ارائه می‌دهند.

اگر دنبال مقایسه و بررسی مدل های مختلف دسته PS5 هستید روی انواع دسته بازی PS5 کلیک کنید.

ویژگی آنالوگ ها و دکمه های قابل تعویض دسته DualSense Edge

ویژگی دسته دوال سنس مدل ایج

سونی علاوه بر اضافه کردن دکمه‌های بازگشت جدید، به شما امکان تعویض این دکمه‌های بازگشت را نیز می‌دهد. شما می توانید بین سوئیچ های نیمه گنبدی یا اهرمی یکی را انتخاب کنید و به شما امکان می دهد آن ها را به دلخواه خود سفارشی کنید.

دسته DualSense Edge نگرانی های لرزش آنالوگ ها یا Stick Drift را برطرف می کند زیرا یکی از مسائلی که اغلب بر خرابی های آنالوگ تاثیر می گذارد، لرزش آنالوگ ها است. و اگرچه گاهی اوقات می‌توانید مشکل لرزش DualSense را با نرم‌افزار یا تمیز کردن برطرف کنید ولی در اکثر مواقع برای رفع این مشکل دسته بازی PS5 باید به خدمات پس از فروش برای تعمیر ارسال شود در دسته بازی جدید PS5 شرکت سونی این مشکل را حل کرده است و شما به راحتی در منزل می توانید خودتان آنالوگ را تعویض کنید.

ویژگی کیف حمل دسته DualSense Edge

یکی از لرزش آنالوگ ها زمانی است که خاک و گرد و غبار در زیر کنترلر جمع می شود. علت دیگر این است که آنالوگ دسته بازی به اطراف حرکت می کند فشار بی مورد وارد شده بر آنها در حین حمل و نقل است. دسته جدید PS5 دارای کیف مخصوص است که باعث افزایش عمر کنترلر و جلوگیری از خرابی آن می شود.

ویژگی کابل بافته USB-C دسته DualSense Edge

برای دسته جدید پلی استیشن 5 یک کابل بافته شده USB-C در نظر گرفته شده است که می توانید برای شارژ دسته بازی استفاده کنید. ایراد کابل های شارژ  قبلی که با آسیب روکش آنها کابل دچار قعطی می شد برطرف شده است.

کنترلر جدید DualSense Edge سونی بسیاری از ویژگی های جدید را برای گیمرهای PS5 که نیاز به برتری در عناوین چند نفره دارند، به ارمغان می آورد. همه این ویژگی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که دقیقاً همانطور که می‌خواهند بازی کنند و در عین حال عمر کنترلرهای خود را افزایش دهند.

در حالی که سونی هنوز قیمت یا تاریخ عرضه را اعلام نکرده است، ما در حال حاضر هیجان زده هستیم که یکی از آن ها را به دست آوریم و ببینیم که چگونه این موضوع باعث بهبود گیم پلی ما می شود.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*