سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

10 نکته کاربردی در خرید پلی استیشن 4

نکات خرید ps4

خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا حدودا یک و نیم میلیون تومان برای خرید پی اس فور کمتر پول پرداخت کنید و همچنین بتوانید یک خرید خوب انجام دهید. مطالعه این مقاله کلا 10دقیقه وقت شما را می گیرد و در عوض شناختی به شما می دهد که هم در زمانیکه برای خرید ps4 می گذارید  و هم در هزینه ای که پرداخت می کنید صرف جویی شود.

1- کدام ریجن ps4 را بخریم ؟

برای ps4 در بازار ایران سه ریجن وجود دارد ریجن یک مربوط به امریکا، ریجن دو اروپا و ریجن سه آسیا است. یک تفکر اشتباهی که بین مردم جا افتاده این است، که اگر کنسول بازی ریجن یک یا دو باشد انتخاب بهتری است یا از کیفیت بهتری برخوردار است و اگر ریجن سه باشد قابل اعتماد نیست یا کیفیت پایین تری دارد. هر چند که ps4 ریجن یک و ریجن دو قیمت های بالاتری نسبت به ریجن سه دارند ولی در حقیقت هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد و در واقع شما بی جهت مبلغ بیشتری را پرداخت کرده اید. با دانستن این نکته شما حدودا بین 300 تا 400 هزار تومان جلو افتادید.

2- ps4 یک ترابایت بخرم یا 500 گیگ ؟

حجم حافظه داخلی تعیین کننده آن است که شما چند بازی را می توانید بر روی کنسول بازی خود نصب کنید. ps4 500GB تقریبا بین 6 الی 8 بازی و ps4 1TB تقریبا بین 11 الی 13 بازی را می تواند در خود جای دهد، ما نمی توانیم شمار دقیقی در مورد تعداد بازی های قابل نصب بر روی ps4 را به شما بدهیم چون این تعداد دقیق وابسته به حجم تک تک بازی هاست. هر چه حجم بازی بیشتر باشد، تعداد بازی های کمتری بر روی ps4 شما نصب خواهد شد. هر چه تعداد بازی بیشتری بر روی کنسول ps4 شما نصب شود طبیعتا حق انتخاب بیشتری برای انجام بازی ها دارید. حال با توجه به اینکه چقدر به دنبال تنوع بازی هستید انتخاب کنید که کدام کنسول ps4 را تهیه کنید.

البته که اگر پیشنهاد ما را می خواهید کنسول بازی ps4 پانصد گیگابایتی بهتر است چرا که در صورت نیاز به فضای بیشتر با خرید هارد اکسترنال به هدف خود می رسید. اختلاف قیمت پلی استیشن 4 پانصد گیگابایتی با یک ترا بایتی در حدود یک میلیون تومان است.

مطالب مرتبط : قیمت ps5

3- ps4 با گارانتی بخریم یا نه ؟

اگر شما از جمله افرادی هستید که معتقدید کالایی ارزشمند است که گارانتی داشته باشد باید بگوییم که فروشگاه آنلاین توتوتین هم کنسول بازی با گارانتی و هم کنسول بازی فاقد گارانتی را به شما ارائه می دهد و شما در خرید خود کاملا حق انتخاب دارید البته که در نظر بگیرید که برای خرید کنسول بازی دارای گارانتی شما باید مبلغی بیشتر از قیمت کنسول بازی را پرداخت کنید و این مبلغ بیشتر بهایی است که برای گارانتی محصول پرداخت می کنید،  حال اگر شما کنسول بدون گارانتی تهیه کنید تقریبا مبلغ 300 هزار تومان به نفع شما خواهد شد. در مجموع دانستن چند نکته در مورد گارانتی کنسول های بازی بسیار ضروری است که عبارتند از:

ps4 با گارانتی بخریم یا نه
  1. برای کنسول های بازی که متعلق به شرکت های بزرگی مانند پلی استیشن هستند احتمال خرابی بسیار کم است و در واقع در بسیاری از مواقع گارانتی مورد استفاده شما قرار نمی گیرد و پرداخت این هزینه اغلب اضافی است.
  2. دقت کنید هیچ گارانتی شامل کنترلر کنسول بازی نمی شود.
  3. بهترین گارانتی موجود در بازار آسان سرویس است.
  4. حتما از فروشگاهی که خرید می کنید بخواهید که کاملا شرح دهد که گارانتی دستگاه شامل چه مواردی است.

4- Ps4 دست دو بخریم یا نو ؟

به طور کلی خرید ps4 دست دو را پیشنهاد نمی کنیم چون مشخص نیست که مصرف کننده قبلی چطور از دستگاه مراقبت و استفاده  کرده است، مخصوصا اگر بخواهید این خرید را شخصا از فضاهایی مانند دیوار یا شیپور انجام دهید. پیشنهاد می کنم اگر قصد خرید ps4 دست دوم را دارید حتما از فروشگاه های معتبر این خرید را انجام دهید به این دلیل که آن ها ابزارهای مناسب و کافی برای تست دستگاه را دارند و می توانند دستگاه ها را از جهت سلامت چک کنند. بعلاوه فروشگاه های معتبر برای حفظ اعتبارشان هیچ وقت ps4 آسیب دیده و ریسک دار را به شما نمی فروشند.

Ps4 دست دو بخریم یا نو

5- چگونه بفهمیم دسته ps4 اصل است ؟

متاسفانه فروشگاه هایی وجود دارند که کنترلرهای فیک پلی استیشن 4 را به جای کنترلر اصلی به مشتریان می فروشند. تشخیص دسته فیک پلی اس فور از دسته اصل روش های تخصصی مختلفی دارد ولی اگر بخواهیم روشی را معرفی کنیم تا تشخیص آن برای عموم هم راحت باشد باید به تفاوت های ظاهری اشاره کنیم. به اتصالات، چاپ لوگوها، محل اتصال سوکت، صیقلی بودن سطوح، انحناها، نرمی دکمه شوک در فشار و چرخش، سنگینی دسته دقت کنید. لوگوی چاپ شده روی دسته اصلی کاملا پر رنگ و دقیقا عین لوگوی روی جعبه است، دسته اصلی در تمام برش ها و اتصالات کاملا متقارن است و از جهت وزنی کنترلر اصل کمی سنگین تر از کنترلر فیک است. دانستن این اطلاعات جلوی ضرر یک میلیون تومانی شما را خواهد گرفت. چون اختلاف قیمت دسته اصل و کپی پلی استیشن 4 تقریبا یک میلیون تومان است.

چگونه بفهمیم دسته ps4 اصل است

6- کنترل شماره سریال پلی استیشن 4

زمانی که خرید کنسول بازی نهایی شد هنگام تحویل دستگاه خود حتما کنترل کنید که شماره سریال دستگاه با شماره سریال جعبه همخوانی داشته باشد، مهمترین دلیل آن است که اگر زمانی قصد فروش ps4 خود را داشتید همخوانی شماره سریال ها تایید کننده آن است که شما قطعا صاحب دستگاه هستید. نکته مهم دیگر این است که از فروشنده بخواهید که شماره سریال را در فاکتور قید کند این مورد نیز می تواند موجب اطمینان خاطر شما از خرید باشد و همچنین بعدها اگر قصد فروش داشته باشید جلب اطمینان خریدار را به دنبال خواهد داشت.

نکات خرید پی اس فور

7- لوازم جانبی ps4 چی بخرم ؟

وقتی صحبت از خرید لوازم جانبی در کنار کنسول بازی می شود، اغلب افرادی که برای اولین بار است که کنسول بازی میخرند فکر می کنند تهیه لوازم جانبی یک خرج اضافی است که می توان انجام نداد یا بعدا انجام داد، علت این طرز فکر نداشتن اطلاعات کافی در مورد لوازم جانبی ضروری و غیر ضروری است. در ادامه سه تا از لوازم جانبی را که تهیه آن می تواند برای شما مفید است به ترتیب اولویت معرفی می کنیم.

1- کنترلر اضافی :

در کنار هر کنسول بازی Ps4 تنها یک عدد کنترلر وجود دارد بنابراین اولین وسیله جانبی که خرید آن را هنگام تهیه Ps4  پیشنهاد می کنیم خرید یک کنترلر اضافی است چون به هر حال بازی های جذاب و زیادی هستند که به صورت دو نفره انجام می شوند. البته این بستگی به سبک بازی های مورد علاقه شما نیز دارد، اگر شما به انجام بازی های تک نفره ای مانند red dead 2 علاقمند باشید اصلا نیازی به کنترلر دوم ندارید ولی در صورتی که بخواهید بازی هایی مانند fifa یا pes یا mortal combat یا بازی های مشابه را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت یک کنترلر اضافی تهیه کنید.

برای خرید دسته ps4 کلیک کنید.

2- پایه شارژر :

اگر قرار باشد کنترلر های خود را با استفاده از کنسول بازی شارژ کنید باید بدانید که هر Ps4 تنها یک کابل شارژ دارد پس به این ترتیب شما مجبور هستید مدام کنترلر های خود را متصل به کابل نگه دارید چون تا یک دسته شارژ شود دسته بعدی به شارژ نیاز دارد (این نکته تنها مخصوص Ps4 نیست و در مورد همه کنسول های بازی صادق است). بعلاوه اینکه احتمال آسیب کابل شارژ و محل اتصال کابل خیلی زیاد است. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن دسته توسط پایه شارژر زمان کوتاه تری است نسبت به شارژر با کابل، اگر پایه شارژر تهیه کنید دو حالت برای شما ایجاد می شود. 

اگر قصد خرید پایه شارژر دسته ps4 را دارید کلیک کنید.

بهترین زمان برای خرید ps4
  • اگر پایه شارژر ساده تهیه کنید می توانید همزمان دو دسته بازی خود را بر روی آن وصل کنید تا شارژ شوند تا هم در زمان صرف چویی شود و هم محدودیت اتصال کابل به دسته را نخواهید داشت.
  • اگر پایه شارژر چند قابلیتی بگیرید، علاوه بر اینکه امکان شارژ کنترلرها با سرعت بیشتر برایتان فراهم می شود می توانید از قابلیت فن خنک کننده نیز استفاده کنید. این فن به کنسول بازی کمک می کند تا گردش هوای بهتری داشته باشد و در نتیجه عمر کنسول بازی را افزایش می دهد. بعلاوه این سری از پایه شارژرها به شما این امکان را می دهد تا بتوانید Ps4 خود را به صورت عمودی نیز قرار دهید.

3- هدست :

خرید هدست در کنار کنسول بازی شاید جزء لوازم ضروری نباشد ولی برای کسانی که می خواهند بازی های آنلاین و گروهی را انجام دهند داشتن هدست می تواند یک تجربه فوق العاده را ایجاد کند چون با کمک آن می توانید با همبازی های آنلاین خود مکالمه داشته باشید، استراتژی بچینید و هماهنگ با هم حمله یا عقب نشینی کنید.

8- برای ps4 بازی قانونی بگیرم یا آفلاین ؟

جواب به این سوال نیاز به این دارد که شما بدانید داشتن چه امکاناتی برای شما اهمیت دارد و با توجه به آن انتخاب کنید به چه روشی بازی ها را تهیه کنید.

نکات خرید پلی 4

الف) انجام بازی آنلاین:

اگر قصد انجام بازی های آنلاین و یا گروهی را دارید قطعا باید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید.

  • انتخاب اول : چون شما برای انجام بازی های آنلاین نیاز به متصل کردن و متصل ماندن کنسول بازی به اینترنت دارید در نتیجه یا می توانید نسخه دیجیتال بازی را از سایت شرکت سونی تهیه کنید و یا بازی های ظرفیت دو را بر روی کنسول بازی خود نصب کنید.
  • انتخاب دوم : می توانید CD  بازی را تهیه کنید، شما با خرید CD می توانید به راحتی کنسول بازی خود را به اینترنت متصل کرده و بازی ها را انجام دهید. مزیتی که خرید CD به نصب بازی ظرفیت دو یا خرید نسخه دیجیتال دارد این است که شما در روش اول محدودیت فضای داخلی Ps4 را خواهید داشت در نتیجه از یک جایی به بعد باید بازی های قدیمی را حذف کنید تا بازی جدید نصب کنید ولی با خرید CD  بازی این محدودیت حذف شده و شما می توانید بازی های بیشتری داشته باشید.

ب) داشتن جدیدترین آپدیت بازی ها :

اگر برای شما آپدیت شدن بازی و داشتن جدیدترین آپشن های بازی مهم است لازم است بدانید که غیر از اینکه با تهیه CD و یا نسخه دیجیتال و یا نصب بازی ظرفیت دو امکان آپدیت بازی ها وجود دارد، اگر شما بازی های هکی یا آفلاین (ظرفیت 1) بر روی کنسول بازی خود نصب کرده باشید نیز امکان آپدیت آن بازی ها موجود است.

9- Ps4 کپی خور بهتر است یا اکانتی ؟

آیا کپی خور بودن ps4 یک مزیت محسوب می شود؟ یک Ps4 باید چه شرایطی داشته باشد تا کپی خور شود؟ اگر کنسول بازی کپی خور نباشد نمی توان بر روی آن بازی نصب کرد؟

نصب بازی کپی پلی استیشن 4

این سوالات و بسیاری از سوالات  مشابه، مسائلی هستند که ذهن مراجعین را بسیار به خود درگیر می کند. ما در اینجا در قالب توضیحاتی مختصر و مفید تلاش می کنیم تا یک جواب مناسب و کاملی را برای سوالات شما ارائه دهیم.

کنسول های بازی که ورژن آن ها زیر 7.02 است فقط می توانند بازی ها را به صورت کپی بر روی خود داشته باشند. کپی بودن بازی یکسری مزایا و معایب دارد. یکی از مزیت های کپی خور بودن دستگاه این است که قیمت بازی هایی که بر روی ps4 (یا هر کنسول بازی دیگر) نصب می کنید خیلی خیلی ارزان می شود. ولی یکی از بزرگترین معایبش این است که بسیار پیش می آید که بازی ها برای بالا آمدن هنگ می کنند و شما مجبور هستید چندین بار بازی را از دوباره پلی کنید که این کار مصرف دستگاه را چندین برابر کرده و به آن آسیب میزند و عیب دیگر آن است که شما نمی توانید بازی ها را با آپدیت جدید بر روی کنسول بازی خود نصب کنید.

حال اگر ps4 شما ورژن قدیمی است ( ورژن زیر 7.02) اصلا نگران نباشید، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بازی با آپدیت های جدید را تجربه کنید و مجبور هستید کنسول بازی خود را بفروشید. شما می توانید به یکی از مراکز تخصصی نصب بازی مراجعه کرده و از آن ها بخواهید ورژن کنسول بازی شما را آپدیت کنند فقط به یاد داشته باشید در صورت آپدیت کردن ورژن، دیگر امکان نصب بازی کپی بر روی Ps4 (یا هر کنسول بازی دیگر) وجود نخواهد داشت.

10- از بانه ps4 بخرم ؟

بسیاری از شما اگهی خرید ps4  ارزان از بانه، پیرانشهر، قشم و … را دیده اید، یا قطعا بسیار پیش آمده که آگهی های خرید ps4 با قیمت های ارزان در دیوار یا شیپور دیده اید، شاید شما هم جز افرادی باشید که با دیدن قیمت پایین تر این کنسول ها نسبت به بازار ترغیب شوید که از آن ها خرید کنید ولی لطفا این را در نظر بگیرید که شما قرار است مبلغ زیادی را جهت این خرید پرداخت کنید. چند صد هزار تومان ارزان تر بودن ps4 انقدر اهمیت دارد که ریسک خرید از اشخاص یا فروشگاه های نامعتبر را به جان بخرید؟ ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما خرید خود را از فروشگاه های تخصصی کنسول بازی انجام دهید و اگر قصد خرید آنلاین را دارید نیز از سایت های تخصصی و معتبر خرید کنید.

خرید ps4 از بانه
4
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    محمد 1401-10-07 پاسخ

    سلام ps4 کپی خور بهتر است یا اکانتی؟
    من دقیقا نفهمیدم.

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      سلام دوست عزیز، PS4 کپی خور انتخاب بهتری است. PS4 کپی خور این امکان را به شما می دهد تا علاوه بر اینکه بتوانید بازی های خود را به صورت اکانتی نصب کنید، امکان نصب بازی های کپی را هم داشته باشید. تفاوت بازی های کپی و بازی های اکانتی در قیمت و روش نصب آنهاست.

    1313 1402-03-25 پاسخ

    با درود و احترامِ
    سپاس از راهنمایی های مفید شما

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز.