سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

10 نکته کاربردی در خرید پلی استیشن 5

نکات خرید ps5

در این مقاله 10 نکته کاربردی برای خرید ps5 آورده شده است. قطعا اطلاع از این نکات به شما کمک می کنه که در هنگام خرید پی اس فایو در هزینه و زمان صرفه جویی کنید. خواندن این مطلب در حدود 7 الی 8 دقیقه زمان می برد ولی در هنگام خرید کنسول بازی پی اس فایو حدود یک ساعت در زمان و حداقل یک میلیون تومان در هزینه صرفه جویی خواهد شد.

1. بهترین زمان برای خرید ps5

اگر سری به جستجو گر گوگل بزنید می بینید که اصلی ترین نکته و یا سوال شما در هنگام خرید پلی استیشن 5  این است که بهترین زمان برای خرید پلی استیشن 5 چه وقتی است؟

بهترین زمان برای خرید ps5

از نظر ما بهترین زمان برای خرید ps5 زمانی است که ارز های درهم و دلار کمترین نوسان را دارد و در این زمان ها بهترین موقع برای خرید پلی استیشن 5 است که شما می توانید حدود 2 تا 3 میلیون این کالا را ارزان تر بخرید. البته زمان هایی است که دلار و درهم هم نوسان ندارد ولی قیمت این کالا افزایش پیدا می کند که علت آن کم شدن و یا تمام شدن پلی استیشن 5 در بازار است که معمولا در این مواقع بعد از دو هفته قیمت ها ریزش خواهد داشت.

2. کدام ریجن ps5 را بخریم ؟

کلا در حال حاضر 4 ریجن برای ps5 در بازار وجود دارد. که این ریجن بندی در کف کارتون دستگاه و از آن مهمتر بر روی خود کنسول بازی حک شده است. ریجن اروپا با کد CFI-1016A ریجن امریکا با کد CFI-1015A ریجن آسیا و تولید در چین با کد CFI-1008A و ریجن آسیا و تولید در ژاپن با کد CFI-1000A.

کدام ریجن ps5 را بخریم


در بازار ایران این ریجن بندی ها قیمت های مختلفی دارند و گران ترین ریجن پلی استیشن 5 ریجن اروپا و ارزان ترین آن ریجن آسیا با تولید در چین است. اختلاف قیمت این کنسول های بازی در حدود یک میلیون تومان است. قطعا اگر شما در اروپا زندگی می کردید تنها کنسول بازی موجود در فروشگاه ها ریجن اروپا بود و اگر شما در امریکا زندگی می کردید تنها کنسول بازی ps5 موجود در فروشگاه ریجن امریکا بود ولی به دلیل اینکه در ایران شرکت پلی استیشن نمایندگی ندارد، شما ریجن های مختلف کنسول بازی پی اس فایو را در بازار مشاهده می کنید. لذا ریجن کنسول های بازی هیچ تأثیری در کیفیت آنها ندارد و شما بدون توجه به این موضوع سعی کنید ارزان ترین کنسول بازی ps5 را از فروشگاه تهیه کنید. پس با خواندن همین دو نکته اول حدود یک میلیون تومان به شما برای خرید کمک شد.

3. ps5 با گارانتی بخریم یا نه ؟

در بازار ایران پلی استیشن 5 با گارانتی ها مختلفی وجود دارد مثل آسان سرویس، گاندو ،نارین ، سریر و… حالا در هنگام خرید پلی استیشن 5 نکته مهم این است که کنسول بازی ps5 با کدام گارانتی بخرم؟ کدام گارانتی پلی استیشن 5 معتبر تر است ؟ و…

ps5 با گارانتی بخریم یا نه

در مورد گارانتی باید گفت که اوایل عرضه پلی استیشن فایو در ایران قیمت پلی استیشن 5 با گارانتی حدود 3 میلیون تومان بیشتر از مدل بدون گارانتی آن بود. ولی در حال حاضر قیمت پلی استیشن 5 با گارانتی 300 الی 500 هزار تومان با مدل بدون گارانتی تفاوت دارد. حال باید ببینیم شرکت های مختلف چه چیزی هایی را گارانتی می کنند. باید گفت که هیچ شرکتی کنترلر(دسته بازی) پلی استیشن 5 را گارانتی نمی کند و واقعیت این است که باتوجه مفاد و شرایط گارانتی در موقع خرابی هیچ مسئولیتی شرکت ها قبول نمی کنند و کل هزینه های سرویس و تعمیر را از شما می گیرند ولی خوب یک حداقل آرامشی برای بعضی از خریداران ps5 بوجود می آید که لااقل یک شرکتی برای رفع ایرادات احتمالی پلی استیشن 5 وجود دارد.
حالا با توجه به این موارد باید گفت که معتبر ترین شرکت گارانتی پلی استیشن 5 در حال حاضر شرکت آسان سرویس و بعد از آن گاندو است.


لازم به ذکر است اوایل تولید پلی استیشن 5 خرابی دستگاه زیاد بود ولی در حال حاضر آمار خرابی کنسول بازی به قدری پایین است که شاید دیگر نیاز به خرید پی اس فایو با گارانتی نباشد.

4. ps5 دیجیتال بخریم یا استاندارد ؟

خوب این نکته نیز از اهمیت بالایی دارد چون که فرق قیمت پلی استیشن 5 استاندارد (با درایو) با دیجیتال (بدون درایو) حدود 1500000 تومان است. کنسول بازی پی اس فایو استاندارد و دیجیتال هیچ تفاوتی با هم ندارد فقط در نسخه دیجیتال شما باید از نسخه دیجیتال بازی ها استفاده کنید و در نسخه استاندارد به دلیل داشتن درایور شما علاوه بر نسخه دیجیتال بازی ها می توانید از سی دی بازی های ps5 استفاده کنید. حالا باید توضیح بدیم که این افزایش قیمت اصلا ارزش دارد یا نه . خرید پلی استیشن پنج با درایو و بدون درایو بستگی به این دارد که شما از طرفداران نسخه سی دی بازی ها هستید یا نسخه دیجیتال بازی ها، اگر شما کتابخانه ای دیجیتالی از بازی های قانونی پلی استیشن 4 را دارید پیشنهاد ما صرفه جویی در هزینه و خرید پلی استیشن 5 دیجیتال است.

4. ps5 دیجیتال بخریم یا استاندارد ؟

کلا به نظر من کنسول پلی استیشن5 با درایو یا استاندارد تنها زمانی ارزش خرید دارید که شما قصد اجاره سی دی های بازی پلی استیشن 5 را داشته باشید و یا تمایل داشته باشید که با دوستان خود سی دی بازی خود را به اشتراک بذارید. در غیر اینصورت شک نکنید و پلی استیشن 5 دیجیتال بخرید. تا اینجا با خواندن همین چند نکته مهم در حدود سه میلیون تومان پول پس انداز کرده اید.

یه نکته خیلی مهم ارتباط با ظاهر کنسول بازی ps5 است که نسخه دیجیتال آن متقارن و شکیل تر است و نسخه با درایو اون مثل یک کانگورو است.

5. روی ps5 چند تا بازی نصب می شود ؟

ظرفیت هارد ps5 ، 825 گیگابایت است ولی فضایی که در اختیار شما برای نصب بازی داده می شود حدود 680 گیگابایت است پس اگر بازی با حجم بالا انتخاب کنید در حدود 5 بازی بر روی ps5 نصب می شود و اگر بازی با حجم ها متفاوت انتخاب کنید در حدود 10 تا 12 بازی روی کنسول بازی ps5 نصب می شود.

روی ps5 چند تا بازی نصب می شود

نکته مهم دیگر این است که امکان اضافه کردن هارد اکسترنال به کنسول ps5 وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در هنگان نصب بازی ، گیم های انحصاری پلی استیشن 5 روی هارد داخلی ssd کنسول بازی نصب شود و مابقی بازی ها روی هارد اکسترنال که سرعت کمتری دارد نصب شود.

6. روی ps5 بازی هکی نصب کنیم یا نه ؟

در مورد نصب بازی هکی (آفلاین) بر روی ps5 لازم است که این نکته را بدانید که با هر متودی که روی کنسول بازی پلی استیشن فایو بازی هکی نصب شود ریسک بن شدن ( مسدود شدن ) کنسول بازی وجود دارد چه به اینترنت وصل بشد و چه بعد از نصب بازی به اینترنت وصل نشوید در هر صورت ریسک بن شدن وجود دارد. ولی باید بگم که روش نصب بازی خیلی در کاهش ریسک بن شدن کنسول بازی تأثیر گذار است و همین بس که با روش فروشگاه آنلاین توتوتین در مدت 10 سال اخیر هیچگونه مسدودی کنسول بازی توسط شرکت پلی استیشن نداشته ایم.

روی ps5 بازی هکی نصب کنیم یا نه

7. برای ps5 فن بخریم یا نه ؟

باید گفت که شرکت های بزرگ در مراحل تولید، سیستم های خنک کننده کنسول بازی را کنترل می کنند و سعی می کنند که کنسول بازی را به نحوی طراحی کنند که خنک کاری پردازنده مرکزی و گرافیکی به خوبی انجام شود لذا شما نیازی به خرید فن خنک کننده ندارید مگر اینکه ایرادی در کنسول های بازی وجود داشته باشد که خود شرکت اعلام می کند و برای حل کردن آن فن خنک کننده به همراه کنسول بازی قرار خواهد گرفت.

برای ps5 فن بخریم یا نه

8. تفاوت دسته اصلی و فیک ps5

خوشبختانه یا متاسفانه برای ps5 تا کنون دسته کپی یا فیک تولید نشده است. این موضوع دو جنبه دارد از یک طرف کسانی که ترجیح می دهند دسته فیک ps5 با قیمت پایین تر تهیه کنند این امکان برایشان فراهم نیست و از طرف دیگر کسانی که تمایل دارند که دسته اورجینال پلی استیشن 5 تهیه کنند با خیال آسوده خرید خود را انجام می دهند. پس گول فروشنده هایی که می گویند این دسته پلی استیشن 5 اصلی است و دسته بازی سایر فروشگاه ها فیک است را نخورید و به محض ورود دسته پلی استیشن 5 فیک به بازار این محتوا ویرایش شده و تفاوت های آنها ذکر خواهد شد.

تفاوت دسته اصلی و فیک ps5

ولی باز یک نکته برای فرق دسته اورجینال و فیک ps5 وجود دارد که شرکت پلی استیشن در طراحی بدنه کنترلر ps5 کاری کرده است که عملا کپی از کنترلر خیلی مشکل است اگر شما با دقت به بدنه دسته ps5 دقت کنید متوجه می شوید علامت ضربدر، دایره ، مثلث و مربع دسته روی بدنه وجود دارد.

9. پی اس فایو به چه تلویزیون هایی وصل می شود ؟

بعضی از کسانی که قصد خرید ps5 را دارند همیشه با این چالش روبه رو هستند که حالا که داریم پلی استیشن 5 می خریم آیا امکان اتصال ps5 به تلویزیون های قدیم ما وجود دارد ؟ آیا حتما باید تلویزیون هم با خرید ps5 عوض بشه ؟ و…

پی اس فایو به چه تلویزیون هایی وصل می شود

باید بگم که کنسول بازی پی اس فایو به تلویزیون های قدیمی هم وصل می شود و اجباری به عوض کردن تلویزیون نیست.
 خوب یه نکته ای هم هست اون این موضوع است که اگر می خواهید لذت یک کنسول بازی نسل نهمی مثل ps5 را کامل تجربه کنید تلویزیونی بخرید که تنها از کابل تصویر HDMI 2.1 حمایت کند تا کیفیت تصوِیر 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه این کنسول بازی برای شما قابل نمایش باشد و اگر این کار هم نکردید فکر نکنید که زیاد ضرر کردید.

10. پی اس فایو کی ارزان می شود ؟

ارزان شدن پلی استیشن 5 کاملا بستگی به تناسب عرضه و تقاضا دارد. قیمت اعلام شده توسط شرکت پلی استیشن 500 دلار است که با نرخ دلار 30 هزار تومانی هم ،باید قیمت پی اس فایو 15 میلیون تومان باشد ولی اینطور نیست . اگر سری به سایت های خارجی مثل آمازون هم بزنید متوجه می شوید که قیمت این کنسول بازی در همه کشورها بالاست. پس زمانی که کنسول های بازی تولید شده پوشش تعداد تقاضای مشتریان را بدهد باید صبر کرد. ولی این صبر کردن برای کسانی که در کشورهایی با نرخ تورم زیر پنج در صد دارند مفید است و برای کشور ما با این نرخ تورم صبر کردن اصلا کار درستی نیست.

پی اس فایو کی ارزان می شود

سوالات متداول برای خرید پی اس فایو

آیا ps5 کپی خور می شود ؟

اول باید گفت که تعریف کپی خور شدن ps5 چیست. یعنی بازی های آفلاین روی کنسول بازی کپی شود ( نه صورت اکانتی و یا هکی ) این مدل نصب بازی مربوط به کنسول های بازی ps4 با ورژن نرم افزار پایین بوده است و در حال حاضر امکان نصب بازی کپی و کپی خور کردن ps5 وجود ندارد. نکته خیلی مهم این است دستگاه های ps4 کپی خور که بازی کپی بر روی آنها نصب می شود آنچنان مزیت ویژه ای ندارند چراکه امکان نصب بازی های جدید روی کنسول های بازی کپی خور وجود ندارد و در ضمن مشکل هنگ کردن کنسول بازی و خاموش شدن آن در حین بازی از مشکلات رایج کنسول های بازی کپی خور است.

قیمت ps5 کی پایین می آید ؟

برای اطلاع از اینکه قیمت پلی استیشن 5 کی پایین می آید ؟ بهترین کار تماس با بخش فروش سایت است چراکه تجربه 25 ساله فروش در حوزه کنسول بازی را نمی توان در قالب چند خط توضیح داد پس برای اطلاع از این موضوع و گرفتن مشاوره رایگان با شماره های فروشگاه تماس بگیرید.

بازی های ps4 روی ps5 اجرا می شوند ؟

بله اگر شما cd  بازی های پلی استیشن 4 را دارید نگران نباشید کلیه این بازی ها روی کنسول ps5 قابل اجرا است ولیکن کیفیت تصویر مانند ps4 است و امکان استفاده از قابلیت های دسته بازی دوال سنس ps5 وجود ندارد.

Ps5 دیجیتال بهتر است یا استاندارد ؟

اگر خیلی ساده و سریع بخوام جواب این سوال رو بدم باید بگم به نظر من تولید پلی استیشن 5 با درایو اصلا توجیحی ندارد و بدون شک و تردید ps5 دیجیتال بخرید اگر دنبال دلایل مختصری برای این انتخاب هستید پیشنهاد می دم نکته 4 همین مقاله با عنوان ” ps5 دیجیتال بخریم یا استاندارد” مطالعه کنید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*