سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

از کجا بفهمیم دیسک بازی PS4 اصل است ؟

از کجا بفهمیم دیسک بازی PS4 اصل است

خوب اگر شما هم از جمله افرادی هستید که قصد خرید دیسک پلی استیشن 4 را دارید به دلیل اینکه قیمت بازی ها معمولا بالای 250 هزار تومان است این سوال برایتان پیش می آید که از کجا بفهمیم دیسک بازی PS4 اصل است. در این مورد باید گفت خرید بازی PS4 از یک سایت و یا پیج اینستاگرام معروف جای نگرانی ندارد چراکه هیچ فروشگاه معتبری حاضر نیست که چنین خطایی انجام دهد ولی اگر قصد خرید بازی PS4 کارکرده و یا نو از دیوار و یا از یک شخصی که نمی شناسید دارید پس باید مراقب باشید که بازی پلی استیشن 4 قلابی نباشد و از اصل بودن بازی اطمینان حاصل کنید.

برای اطمینان از اصل بودن دیسک بازی پلی استیشن 4 حتما به این نکات دقت کنید.

  1. عکس بازی در قاب دیسک با لیبل چاپ شده بر روی دیسک بازی بایستی یکسان باشد. یعنی اگر بازی PES2021 میخرید عکس قاب مربوط به این بازی و لیبل چاپ شده بر روی دیسک بازی هم باید مرتبط با بازی PES2021 باشد.
  2. در سمت براق دیسک بازی PS4 در بخش حلقه وسط، لوگو پلی استیشن و نوشته PS4 وجود دارد.
  3. به کیفیت لیبل بازی چاپ شده بر روی حلقه دیسک دقت کنید. معمولا در بازی های تقلبی این لیبل و نوشته بی کیفیت است.
  4. اگر بازی پلمپ می خرید دقت کنید که نایلون روی قاب دیسک بازی PS4 کاملا سالم باشد و اثری از چسب خوردگی روی آن نباشد.

مطلب مرتبط : خرید بازی PS4

آیا دیسک PS4 خراب میشود ؟

آیا دیسک PS4 خراب میشود

بله امکان خرابی دیسک بازی PS4 وجود دارد شایع ترین خرابی های دیسک بازی پلی استیشن 4 عبارتند از :

  1. خرابی دیسک بر اثر گرما و حرارت
  2. خرابی دیسک بر اثر خط و خش
  3. خرابی دیسک بر اثر پریدگی و از بین رفتن لیبل روی دیسک

فرق بازی کپی با اورجینال PS4 چیست ؟

فرق بازی کپی با اورجینال PS4 چیست

تا قبل از PS4 یعنی در کنسول های ps3 و ps2 شرکت پلی استیشن با چالش کپی و شکستن قفل دیسک بازی ها توسط هکرها مواجه بود ولی از زمان PS4 به بعد این مشکل برطرف شد و تا کنون در هیچ کجای دنیا کسی نتوانسته بازی های PS4 وPS5 را کپی کند پس خیالتان راحت باشد که دیسک بازی کپی برای PS4 وجود ندارد و تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید خرید بازی های تقلبی است که در بخش ” از کجا بفهمیم دیسک بازی PS4 اصل است” به آن پرداخته شده است.

چطور دیسک PS4 را تمیز کنیم ؟

برای از بین بردن لکه، کثیفی و تمیز کردن دیسک بازی PS4 کافیست از یک پارچه نرم (پارچه های مخصوص عینک) استفاده کنید و مستقیم بر روی لکه بکشید و اگر میزان کثیفی زیاد بود می توانید کمی پارچه را نمناک کنید. دقت کنید از شستن دیسک بازی و یا زدن محلول هایی مثل الکل و سرکه و… به دیسک بازی PS4 جدا خودداری کنید.

چطور دیسک PS4 را تمیز کنیم

راهنمای خرید دیسک بازی دست دوم PS4

اگر قصد خرید بازی کارکرده PS4 را دارید گمان نکنید که این کار اشتباه است چراکه حداقل اختلاف قیمت بازی کارکرده PS4 با بازی آکبند در حدود 25% است و بازی های کارکرده PS4 ارزان تر هستند. فقط لازم است برای خرید دقت کنید که مشکلی پیش نیاید. اول اینکه اگر از سایت معتبری خرید بازی کارکرده PS4 را انجام می دهید نگران نباشید زیرا همه بازی ها توسط فروشگاه کاملا چک شده و سالم هستند ولی اگر قصد خرید از افراد غریبه را دارید حتما به این نکات دقت کنید.

راهنمای خرید دیسک بازی دست دوم PS4

اول اینکه سمت براق دیسک بازی PS4 خط و خش نداشته باشد. دوم اینکه لیبل روی دیسک PS4 اصل پریدگی نداشته باشد که برای کنترل آن دیسک بازی را در نور بگیرید و بصورت چشمی بررسی کنید.
ممکن است بعضی از بازی های پلی استیشن 4 خط و خش داشته باشند و وقتی در کنسول بازی قرار داده می شود اجرا شود ولی گاهی هم ممکن است دیسک بازی PS4 اصلا خط و خش نداشته باشد ولی زمانیکه در کنسول بازی قرار می دهید اجرا نشود که این اتفاق معمولا در بازی هایی مثل GTA V و RED DEAD اتفاق می افتد که به دلیل اینکه گیمرها این بازی ها را مدام داخل دستگاه قرار می دهند و به ندرت از کنسول بازی خود خارج می کنند که گرمای حاصل از کار کنسول بازی به مرور زمان دیسک بازی پلی استیشن 4 را خراب می کند.

مطلب مرتبط: به روزترین لیست قیمت PS5

کپی کردن دیسک بازی PS4

بعضی از افراد گمان می کنند که اگر بازی PS4 را از دوستان خود تهیه کنند می توانند بازی را روی کنسول بازی و یا کامپیوتر کپی کنند و برای دفعات بعدی از آن استفاده کنند. باید گفت که اصلا امکان این کار وجود ندارد و شما نمی توانید دیسک بازی های پلی فور را کپی کنید، حتی زمانیکه در کنسول بازی قرار میدهید و بازی را نصب می کنید. برای اجرا کردن بازی همیشه دیسک باید داخل کنسول بازی قرار داده شود و بدون دیسک، بازی اجرا نمی شود.

مطلب مرتبط : برای خرید PS4 و مشاهده لیست قیمت های آن کلیک کنید.

نگهداری از دیسک بازی PS4

نگهداری از دیسک بازی PS4

حالا سوال اینجاست که چطور مراقب دیسک بازی PS4 باشیم که خراب نشه؟ لازم است بدانید که دیسک بازی پلی استیشن فور و فایو Blu-ray است این دیسک ها مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و خرابی دارند ولی این دلیلی بر عدم نگهداری صحیح از دیسک بازی نیست، پس حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • دیسک بازی را حتما در قاب مخصوص خود نگهداری کنید.
  • از تماس دست و اشیاء مختلف با قسمت براق دیسک بازی خودداری کنید.
  • برای جابجایی دیسک و قراردادن آن در کنسول بازی از حلقه وسط و لبه های کناری دیسک استفاده کنید.
  • دیسک بازی را بصورت مداوم داخل کنسول بازی قرار ندهید و در مواقعی که نیاز به آن ندارید از دستگاه خارج کنید.
  • دیسک بازی را در معرض حرارت و تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  • هرگز برای تمیز کردن دیسک بازی از روش شستن و کشیدن آن به لباس استفاده نکنید.

تفاوت بازی کارکرده و اورجینال PS4

تفاوت بازی کارکرده و اورجینال PS4

بعضی از افراد تمایل دارند بدون هیچ چون و چرایی بازی آکبند بخرند و لذت باز کردن نایلون و پلمپ بازی اورجینال را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنند. ولی خوب بهتر است بدانید علاوه بر این لذت، با خرید بازی PS4 آکبند و اورجینال چه چیزهای دیگری بدست می آورید. خوب اول اینکه بازی های اورجینال هیچ خط و خشی ندارند و شما اولین نفری هستید که از آن استفاده می کنید. دوم اینکه در داخل قاب بازی های اورجینال معمولا کدهایی وجود دارد که به آنها DLC می گوییم به کمک این کدهای در بازی ها برای شما سلاح جدید، شخصیت و لباس جدید آزاد می شود و در بعضی از بازی ها مثل بازی The Witcher برای شما نقشه و مراحل بازی جدید آزاد می شود که لذت بازی را دو چندان می کند و سوم اینکه قیمت بازی های کارکرده PS4 از بازی اورجینال کمتر است و شما می توانید با قیمت پایین تری بازی دلخواه PS4 خودتان را داشته باشید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*