سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مقایسه ps4 با pc

مقایسه ps4 با pc

اگر شما در حال خرید یک کنسول بازی یا به روزرسانی کنسول بازی خود هستید احتمالا با این قبیل سوالات که کنسول بازی بخرم یا کامپیوتر؟ کنسول بازی بخرم یا کامپیوترم را ارتقا دهم؟  خرید کنسول بازی به صرفه تر است یا  pc روبرو می شوید. پاسخ دادن به این سوال ها کار آسانی نیست چون هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بین آن ها به عوامل زیادی بستگی دارد. اگر هم بخواهید با گیمرها یا پلیرها مشورت کنید، آنها قطعا تکنولوژی مورد استفاده خودشان را پیشنهاد می دهند. پس راه منطقی این است که شما همه مزایا و معایب را بدانید و بر اساس دلایل منطقی انتخاب خود را انجام دهید.

پس پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید و اگر سوال جدید داشتید در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا پاسخ داده شود.

مقایسه کیفیت ps4 با pc

برای اینکه بتوانیم ps4 را با pc از نظر کیفیت تجربه گیم مقایسه کنیم باید بدانیم در چه مواردی این قیاس را انجام دهیم. برای انجام گیم با این دو دستگاه، می توان آن ها را از نظر تعداد بازی ها، در دسترس بودن بازی ها، امکانات شبکه آنلاین، بهینه سازی بازی ها، قیمت دستگاه، گرافیک دستگاه، صفحه نمایشگر، ارتقاء سیستم و پردازنده مرکزی مقایسه کرد و در نهایت با کمک این مقایسه ها شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام دستگاه را برای انجام گیم تهیه کنید.

مقایسه ps4 با pc از نظر بازی ها

بحث بازی ها واقعا یک مبحث چالش برانگیز است. این مبحث را می توان از چند دیدگاه قیمت، در دسترس بودن، سبک بازی و فضای بازی های آنلاین بررسی کرد. در برخی از این مقایسه ها بیشتر از اینکه مزایا و معایب تعیین کننده باشند، سلیقه فرد تعیین کننده است، ما در ادامه مجموعه ای از ویژگی ها را در هر بخش برای شما ارائه خواهیم داد.

مقایسه کنسول بازی با کامپیوتر

مقایسه ps4 و pc از نظر بازی های آنلاین

برای آنلاین بازی کردن معمولا کنسول بازی ps4 پلتفرم بهتری است چون سرویس های آنلاین پلی استیشن خدمات زیادی را ارائه می دهند و از همه مهمتر بسیار امن هستند ولی در این قسمت مساله دیگری نیز مطرح است و آن قیمت است. در مورد بازی های آنلاین pc، بسیاری از آن ها رایگان در دسترس هستند، آن دسته هم که پولی هستند یک بار مبلغ پرداخت می شود و تا زمانی که سرور موجود است آن بازی هم موجود است و به پرداخت های دوره ای نیازی نیست در حالی که خدمات آنلاین پلی استیشن شارژ دوره ای نیاز دارد.

مقایسه ps4 و pc از نظر بازی های استراتژیک

 اگر به بازی ها استراتژیک علاقمند هستید بدانید که بسیاری از گیمرها پلتفرم اصلی این سبک بازی ها را رایانه های شخصی می دانند. اگر بخواهیم چند بازی معرفی کنیم تا منظور ما را از بازی های استرتژیک بهتر درک کنید بازی های مثل Rise of Nations، Xenonauts و Unity of Command

مقایسه ps4 و pc از نظر قیمت بازی ها

در مقایسه قیمت بازی های این دو دستگاه، بازی های اورجینالpc  بسیار ارزان قیمت تر از بازی های ps4 هستند، همچنین در بازی های کپی نیز به دلیل قفل شکسته بودن بسیاری از بازی های کامپیوتری این بازی ها با قیمت بسیار پایین و یا حتی گاهی رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرند در حالی که بازی های کپی ps4 قیمت چند برابری دارند. پس اگر قیمت بازی ها برای شما اهمیت دارد باید بدانید که pc در این مساله پیشگام است.

مقایسه ps4 و pc از نظر در دسترس بودن بازی ها

با توجه به اینکه ویندوزهایی که در ایران استفاده می شوند اغلب قفل شکسته هستند پس در نتیجه بازی های قفل شکسته رایگان بسیاری وجود دارند که می توانند به راحتی در دسترس شما قرار بگیرند ولی در مورد بازی های ps4 به دلیل وجود تحریم ها بازی های ps4 با قیمت بالاتر و با تعداد کمتر در دسترس هستند.

مقایسه ps4 با pc از نظر قیمت

بر خلاف آنچه که تصور عموم است قیمت کنسول بازی ps4 بسیار مناسب تر از قیمت pc است. اگر شما بخواهید یک ps4 تهیه کنید و با آن بازی انجام دهید تنها باید هزینه خرید کنسول بازی را پرداخت کنید و هر آنچه که برای تجربه یک بازی لذت بخش نیاز دارید در پکیج خریداری شده موجود است و نهایتا ده دقیقه وقت صرف راه اندازی آن کنید  ولی اگر بخواهید یک pc تهیه کنید که مناسب گیم باشد تهیه کارت گرافیک، cpu ، رم، مادربرد، کیبورد، موس، مانیتور، اسپیکر، میز مناسب و حداقل یک ساعت زمان برای راه اندازی pc اجباری است، بعلاوه برای داشتن یک گیم با کیفیت داشتن کیبورد گیمینگ و دسته بازی نیز خالی از لطف نیست، پس در نتیجه در رقابت قیمت دستگاه بازی ps4 پیشگام است.

مطلب مرتبط : خرید ps4 در کرج

مطلب مرتبط : خرید ps5 در کرج

فرق کامپیوتر با ps4

مقایسه ps4 با pc از نظر بهینه سازی بازی ها

زمانی که یک نسل از کنسول بازی وارد بازار می شود بازی های انحصاری آن نیز تولید شده و عرضه می شود، هر بازی اختصاصی بر روی کنسول مد نظر به خوبی قابل اجراست ولی ممکن است روی کنسول های بازی دیگر اجرا نشود و یا باگ داشته باشد، این مشکل در مورد کامپیوترها نیز دیده می شود و حل نشدنی تر است و دلیل آن تغییرات سخت افزاری است که پیوسته بر روی آن ها انجام می گیرد ولی در مورد بازی های Ps4 همه بازی ها در بازه های مشخصی آپدیت جدید ارائه می دهند پس تا حد زیادی امکان ارتقاء بازی وجود دارد و این مشکل در مورد ps4 حل شدنی تر است.

مقایسه ps4 با pc از نظر گرافیک

در مقایسه گرافیک باید بگوییم که روان بودن بازی به کارت گرافیک و رم بستگی دارد و گرافیک بازی فقط به کارت گرافیک وابسته است، ولی به طور کلی به چند دلیل کنسول بازی از نظر گرافیک از pc  جلوتر است :

  1. کارت گرافیک کنسول بازی تنها مسئولیت اجرای بازی را دارد ولی کارت گرافیک pc اول مسئولیت اجرای ویندوز و در کنار آن مسئولیت اجرای بازی را دارد.
  2. رم کنسول فقط روی راه اندازی بازی متمرکز است ولی رم pc بر روی راه اندازی ویندوز متمرکز است.
  3. کنسول ها فقط مخصوص بازی هستند ولی pc چند منظوره است در نتیجه در کنسول بازی به طور متمرکز بر روی افزایش کیفیت بازی پرداخته شده است.
  4. چون کنسول بازی کار کمتری و وظیفه پردازش داده های کمتری را دارد در نتیجه سرعت بیشتری نسبت به pc دارد.
  5. نسبت به pc، کنسول بازی ورودی و خروجی های خیلی کمتری دارد.

مقایسه ps4 با pc از نظر شبکه آنلاین

پلتفرم آنلاین pc و کنسول های بازی به دو شکل کاملا متفاوت خدمات را ارائه می دهند. شبکه استیم پلتفرم آنلاین مخصوص pc است، می توانید در آن سرچ کنید خرید انجام دهید و بازی های خود را لانچ کنید و کیفیت آن بسیار بهتر از شبکه های مجازی ایکس باکس و پلی استیشن است. مایکروسافت و سونی تخفیف های خوبی برای بازی های آنلاین می گذارند ولی این تخفیف ها در مقابل شبکه استیم بسیار کم هستند. به فرض مثال اگر شما برای خرید یک بازی در پلاس (شبکه آنلاین پلی استیشن) گزینه پرداخت 60 دلاری داشته باشید، مبلغ قابل پرداخت برای همان بازی در شبکه استیم 30 دلار خواهد بود. پس به طور کلی سرعت و قابلیت ها و تخفیف های استیم بسیار بیشتر و بهتر از شبکه آنلاین پلی استیشن و ایکس باکس است.

مقایسه ps4 با pc از نظر Mode

اگر از گیمرهای اهل فن ماد هستید، پس حتما می دانید که برای Pc می توانید ماد های بسیار جذابی را دانلود کنید. ماد تغییراتی است که به بازی ها گرافیک بهتری می دهد و یا محتوای جدیدتر اضافه می کند و گاهی بازی های تغییر داده شده، از بازی اورجینال نیز جذاب تر می شود. مثلا می توانی با کمک ماد در بازی GTA V کاری کنی که گوشی گلکسی نوت 7 را به عنوان دینامیت پرتاب کند و منفجر شود و یا تغییرات مشابه این چنینی و فقط یک گیمر یا پلیر می داند که این تغییرات چقدر می تواند جذاب باشد.

مقایسه ps4 با pc از نظر صفحه نمایشگر

برای ps4 نمایشگر پیش فرض TV است، درست است که شما می توانید کنسول بازی خود را به مانیتور گیمینگ وصل کنید ولی نمی توانید از خیلی از امکانات جانبی که این مانیتورها ارائه می دهند استفاده کنید ، برای مثال کنسول ها رزولوشن 21:9 الترا واید را پشتیبانی نمی کنند در حالی که در بازی با یک pc حرفه ای که مختص گیم است این مشکل وجود ندارد.

کامپیوتر بهتر است یا ps4

مقایسه ps4 با pc از نظر امکان ارتقا سیستم

اگر شما یک pc تهیه کنید با به روز شدن تکنولوژی شما نیز می توانید کامپیوتر شخصی خود را ارتقا دهید ولی اگر کنسول بازی تهیه کنید امکان ارتقاء قطعات کنسول وجود ندارد و با وارد بازار شدن نسل جدید کنسول های بازی تنها راه ارتقا تعویض کنسول بازی است، البته بسیاری از افراد نیز هستند که بعد از بررسی آپشن های جدید اضافه شده به نسل جدید تمایلی به تعویض کنسول خود نداشته و ترجیح می دهند با همان کنسول قبلی بازی کنند.

کامپیوتر بهتر است یا ps4

پاسخ اجمالی این است که تصاویر در رایانه های شخصی بهتر است ، عناوین بازی بیشتری در دسترس است و بازی ها مقرون به صرفه تر هستند. ولی بازهم لذت بازی با کنسول های بازی خیلی بیشتر از کامپیوتر است.

به طور کلی ما معتقد هستیم در انجام هر کاری تخصص گرایی حرف اول را می زند، پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید تجربه گیم با pc را داشته باشید حتما یک مجموعه حرفه ای را جمع آوری کنید تا بتوانید نهایت لذت و استفاده را از وقتی که صرف بازی می کنید ببرید و اگر قصد خرید کنسول بازی پلی استیشن را دارید و از جهت مالی امکان خرید ps5 را ندارید بر روی خرید یکی از مدل های پلی استیشن نسل هشتم ( یعنی ps4 یا ps4-slim یا ps4-pro) متمرکز شوید.

Ps4 معادل چه کامپیوتری است

اگر این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده است که پلی استیشن 4 معادل چه کامپیوتری است باید گفت که اصلا این مقایسه غلط است و لازم است هر کدام از این دستگاه ها را با توجه به ویژگی های خودشان بررسی کنید. ولی باز هم برای اینکه به ذهن پرسشگر شما پاسخ داده باشیم باید گفت که این قیاس تنها از نظر پردازنده گرافیکی و پردازنده مرکزی باید انجام شود.

مقایسه ps4 و pc از نظر پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی در کنسول بازی GPU و در کامپیوتر (VGA) نامیده می شود.
Ps4 slim دارای کارت گرافیک AMD با قدرت 1.8 ترافلاپس است و ps4 pro دارای کارت گرافیک AMD با قدرت 4.2 ترافلاپس است پس اگر بخواهیم یک کارت گرافیک معادل پردازشگر گرافیکی هر یک از این کنسول ها معرفی کنیم باید گفت کارت گرافیک GTX 1050 Ti برای کامپیوتر در حدود 60٪ قدرتمندتر از ps4 slim و حدود 25٪ قدرتمندتر از PS4 Pro است. کارت گرافیک PS4 Pro بین Nvidia GTX 1050Ti و AMD RX 570  قرار دارد .

مقایسه ps4 و pc از نظر پردازنده مرکزی (CPU)

Ps4 slim دارای پردازنده Jaguar ساخت AMD با سرعت 1.6 GHz است و ps4 pro دارای پردازنده Jaguar ساخت AMD با سرعت 2.1 GHz است که این تقریبا معادل یک پردازنده 6 هسته ای اینتل است.

cpuها وظیفه دارند که داده های دستوری را از رم دریافت کرده، کد گشایی کنند و بعد از انجام پردازش تحویل می دهد. حال زمانی که درباره یک cpu دو هسته ای صحبت می کنیم در واقع به این معنی است که بر روی یک تراشه دو cpu مجزا نصب شده است، بنابراین افزایش تعداد هسته ها باعث بهبود مدیریت پردازش های چندگانه خواهد شد و این بدان معناست که با افزایش تعداد هسته ها افزایش عملکرد و کاهش زمان پردازش را خواهیم داشت. حال با داشتن این اطلاعات بهتر می توانید مفهوم 6 هسته ای بودن پردازنده ps4 pro را درک کنید.

مقایسه فوتبال کامپیوتر با ps4

در مورد مقایسه کیفیت بازی فوتبال در کامپیوتر و پلی استیشن 4 باید گفت که پر طرفدار ترین بازی فوتبال FIFA است و شرکت EA که تولید کننده بازی گفته است نسخه FIFA21 در کامپیوتر همان نسخه ای است که برای PlayStation 4 و Xbox One منتشر شده است.
FIFA در رایانه بسیار عالی عمل می کند و تجربه فوق العاده ای است ، خصوصاً اگر دوست داشته باشید یک کنترلر را به کامپیوتر وصل کنید.

مقایسه فوتبال کامپیوتر با ps4

فرق کامپیوتر با ps4

فرق اصلی کامپیوتر و ps4 در این است که کامپیوتر برای استفاده های گوناگونی ساخته شده است ولی کنسول بازی پلی استیشن 4 تنها برای گیم است. پس قطعا لذت انجام بازی در پی اس 4 که مخصوصا گیم است چندین برابر کامپیوتر است. بازی های ps4 بعد از نصب به راحتی اجرا می شوند و این در صورتی است که اگر قرار است یک کودک از دستگاه برای بازی استفاده کند راهی جز خرید کنسول بازی ندارید چراکه برای راه اندازی بازی در کامپیوتر نیاز است کسی که اطلاعات کافی از کامپیوتر دارد بازی را نصب کند تا بتوانید بازی کنید.
قطعا ps4 یک کامپیوتر کوچک است با امکانات محدود ولی همین کنسول بازی،  تخصصی برای گیم ساخته شده است.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*