سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4

مقایسه PS4 با Xbox Series S

این مقایسه بین دو کنسول بازی از دو نسل متفاوت و دو شرکت متفاوت است. PS4 مربوط به نسل هشتم از کنسول های بازی یک شرکت ژاپنی به نام سونی و XBOX سری اس مربوط به نسل نهم از کنسول های بازی یک شرکت امریکایی به نام مایکروسافت است. هر چند که در حال حاضر هر دو کنسول در چین تولید می شوند ولی به هر حال مالکیت اصلی این کنسول ها مربوط به این دو شرکت است. پس با خواندن این مقاله می توانید بهترین تصمیم را برای خرید هریک از این کنسول های بازی را بگیرید.

معرفی نسل نهم کنسول های ایکس باکس

جدیدترین نسل ایکس باکس دارای دو مدل از کنسول های بازی است. ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس. ایکس باکس سری ایکس اصلا قابل قیاس با کنسول های PS4 نیست و اگر قرار باشد در مقام مقایسه قرارش دهیم با PS5 مقایسه می شود، اما ایکس باکس سری اس که از جهات خیلی کمی از سری ایکس ضعیف تر است را می توانیم با PS4 مقایسه کنیم. ( ایکس باکس سری اس از نظر RAM و گرافیک و حافظه داخلی از ایکس باکس سری ایکس کم قدرت تر است ولی از نظر قدرت CPU با هم در یک جایگاه قرار دارند.)

xbox or ps4

معرفی نسل هشتم کنسول های پلی استیشن

نسل هشتم پلی استیشن شش مدل کنسول بازی دارد، ps4 Fat یک ترابایت و 500 گیگابایت، PS4 Slim یک ترابایت و 500 گیگابایت و PS4 Pro یک ترابایت و دو ترابایت، قدیمی ترین مدل از کنسول های نسل هشتم PS4 مدل فت و جدیدترین مدل آن پرو است. از جایی که PS4 فت با پلی استیشن 4 اسلیم تفاوت های بسیار کمی دارد پس بنابراین در ادامه این مقاله ایکس باکس سری اس را با PS4 Slim و PS4 Pro مقایسه می کنیم.

مطلب مرتبط: برای مشاهده انواع مدل ها و قیمت PS4 کلیک کنید.

PS4 Pro

کنسول بازی PS4 پرو آخرین مدل از کنسول بازی PS4 بوده، از نظر قیمتی هم گران ترین مدل از PS4 هاست و یک کنسول بازی بسیار پر قدرت محسوب می شد. تنها با رونمایی از PS5 بود که گیمرهای PS دانستند مدل پیشرفته تر از کنسول بازی هم می تواند وجود داشته باشد، تا قبل از این رو نمایی PS4 Pro ، در نظر کاربران سر حد همه تکنولوژی ها در صنعت کنسول بازی بود.

مطلب مرتبط: مقایسه PS5 با PS4 Pro

PS4 اسلیم

بعد از PS4 Fat دومین مدل از کنسول های PS4 که وارد بازار شد PS4 Slim بود. تنها تفاوت PS4 اسلیم با مدل فت در تعداد فن های خنک کننده بود، در کنسول ps4 فت دو عدد فن خنک کننده وجود داشت ولی در PS4 اسلیم به دلیل جانمایی بهینه شده قطعات و به دلیل بهبود سیستم خنک کننده کنسول یکی از دو فن حذف شد و در نتیجه این تغییر موجب شد تا کنسول PS4 اسلیم ظاهری باریک تر از مدل فت داشته باشد، این دو کنسول از هیچ جهت دیگر با یکدیگر تفاوت ندارند.

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4 از نظر گرافیک

ps4 vs xbox series s
  1. ایکس باکس سری اس دارای توان پردازشی 4 ترافلاپس است.
  2. PS4 Pro دارای توان پردازشی 4.2 ترافلاپس است.
  3. PS4 Slim دارای توان پردازشی 1.8 ترافلاپس است.

بنابراین با توجه به این اعداد و ارقامی که در مقایسه قدرت گرافیکی آورده شده، با اختلاف خیلی کمی PS4 Pro در مرتبه اول و ایکس باکس سری اس در مرتبه دوم و PS4 Slim در مرتبه سوم قرار دارد ولی این به آن معنا نیست که ایکس باکس سری اس از PS4 Pro ضعیف تر است با خواندن ادامه مقاله خودتان به این موضوع پی خواهید برد.

مطلب مرتبط: خرید بازی کارکرده PS4

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4 از نظر CPU

  1. ایکس باکس سری اس دارای پردازشگر اصلی 8 هسته ای و فرکانس 3.6 گیگاهرتز است.
  2. PS4 Pro دارای پردازشگر اصلی 8 هسته ای و فرکانس 2.1 گیگاهرتز است.
  3. PS4 Slim دارای پردازشگر اصلی 8 هسته ای و فرکانس 1.6 گیگاهرتز است

 در تفاوت قدرت CPU است که تفاوت اصلی نمایان می شود زیرا که پردازشگر اصلی، مرکز همه برتری های یک کنسول بازی محسوب می شود. در این بخش از مقایسه است که تفاوت اصلی مشخص می شود، مشاهده می کنید که ایکس باکس سری اس دارای بیشترین قدرت CPU است و در مرتبه دوم PS4 Pro و در مرتبه سوم PS4 Slim قرار دارد.

برای مشاهده قیمت و خرید Xbox Series S کلیک کنید.

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4 از نظر RAM

  1. ایکس باکس سری اس دارای 10 گیگابایت رم GDDR6 است.
  2. PS4 Pro دارای 8 گیگابایت رم GDDR5 است.
  3. PS4 Slim 8 گیگابایت رم GDDR5 است.

در مقایسه RAM هم مشاهده می کنید که ایکس باکس سری اس پیشتاز است و در مرتبه دوم دو کنسول PS4 Slim و PS4 Pro قرار دارند که در مشخصات RAM با یکدیگر شرایط یکسانی دارند.

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4 از نظر خروجی تصویر

  1. ایکس باکس سری اس دارای خروجی تصویر  1440P-QHD  است.
  2. PS4 Pro دارای خروجی تصویر 4K است.
  3. PS4 Slim دارای خروجی تصویر  1080Pاست.

با توجه به اطلاعات بالا مشاهده می کنید که در مقایسه خروجی تصویر، کنسول بازی PS4 Pro با دارا بودن کیفیت 4K در مرتبه اول و ایکس باکس سری اس و PS4 Slim به ترتیب در مرتبه دوم و سوم قرار می گیرند.

مقایسه ایکس باکس سری اس با PS4 از نظر حافظه ذخیره سازی

  1. ایکس باکس سری اس دارای 525 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD است.
  2. PS4 Pro دارای دو مدل با 1ترابایت و 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی است
  3. PS4 Slim دارای دومدل 500 گیگابایت و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی است.

کاملا درست است که ایکس باکس سری اس در این رتبه بندی در رتبه آخر قرار دارد ولی تفاوت بزرگ آن در داشتن و نداشتن هارد SSD است، کم بودن فضای هارد را می توانید با افزودن هارد اکسترنال جبران کنید ولی دارا بودن هارد SSD یک تکنولوژی نوین است که قابل افزودن به کنسول های بازی PS4 نیست.

مطلب مرتبط: 10 نکته کاربردی در خرید پلی استیشن 4

PS4 بهتر است یا ایکس باکس سری اس

xbox

با توجه به همه آنچه که در بالا گفته شد و با توجه به اینکه قیمت ایکس باکس سری اس اندازه دو سوم از قیمت PS4 اسلیم و تقریبا نصف قیمت PS4 پرو است و با توجه به اینکه Xbox سری اس نسل نهم و PS4 نسل هشتم از کنسول های بازی است، قطعا پیشنهاد ما خرید ایکس باکس سری اس است.

PS4 بخریم یا ایکس باکس سری اس

هر چند که نسل جدید بودن کنسول بازی نکته خیلی مهمی است و نیز بحث قیمت هم بحث قابل توجهی است ولی با همه این نکات یکسری از افراد هستند که به شدت دوستدار بازی های انحصاری پلی استیشن می باشند، بنابراین ما به این افراد پیشنهاد می کنیم اگر امکان خرید PS4 Pro را دارند پلی استیشن 4 پرو تهیه کنند، ولی در صورتی که این امکان وجود ندارد خرید PS4 Slim یک ترابایت انتخاب خوبی برای آن هاست.

مطلب مرتبط: خرید PS4 اسلیم

1
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    من 1401-03-15 پاسخ

    بنظرم پی اس فور پرو واقعا خیلی خیلی خوبه حتی بهتر از ایکس باکس سری اس ولی ایکس باکس با قابلیت گیم پس که تو این مقاله بهش اشاره نشده بود میتونید با یه قیمت کم به بیش از ۱۰۰ تا بازی دسترسی داشته باشید و پی اس فور پرو روی تلوزیون هایی که 4k نیستند کیفیتش هیچ فرقی با پی اس فور اسلیم و ایکس باکس سری اس فرقی نمیکنه پس اگه تلوزیون 4k ندارید به هیچ وجه پی اس فور پرو نخرید از اونجایی که پی اس فور اسلیم جلوی ایکس باکس سری اس هیچ حرفی واسه گفتن نداره ایکس باکس سری اس بخرید. ولی اگه پولشو دارید و تلوزیون 4k هم دارید پی اس فور پرو بخرید چون واقعا فوق العادس