سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مقایسه ps4 pro با ps4 slim

مقایسه ps4 pro با ps4 slim

در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت کنسول بازی PS4-slim و PS4-Pro بپردازیم. به طور کلی ایراد گرفتن از کنسول های پلی استیشن کار خیلی دشواری است به دلیل اینکه شرکت سونی، قبل از تولید یک محصول، بسیار دقیق کاربرد و کارکرد تک تک قطعات و ویژگی های آنها را تحلیل و بررسی کرده و بعد از عبور از چندین مرحله کنترل کیفیت محصول نهایی را به تولید انبوه می رساند. این دو کنسول بازی در راستای اهداف کاملا متفاوتی تولید شده اند و با توجه به اتاقی که در آن بازی می کنید و سخت افزارهای دیگری که به کنسول بازی خود متصل می کنید تفاوت خیلی زیادی در کیفیت کلی مشاهده خواهید کرد.

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر درایو نوری

در ساختار هر دو کنسول بازی پلی استیشن 4 اسلیم و پرو  همه ویژگی ها ی ps4  قرار داده شده است، برای مثال از ویژگی های مشترک ps4-Slim و Ps4-Pro که دقیقا مطابق پلی فور اصلی است داشتن درایو نوری Blu-ray می باشد ، ولی با توجه به اینکه این دو کنسول بازی جدیدتر هستند پس نسبت به ps4 دارای برتری هایی نیز می باشند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویژگیPs4 ProPs4 Slim
داریو نوریBluray-DVDBluray-DVD
مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم از نظر درایو نوری

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر پردازنده  گرافیک (GPU)

مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم

مزیت اصلی مدل pro سازگاری 4k است و توجه داشته باشید که تنها در صورتی می توانید از این ویژگی لذت ببرید که تلویزیون یا مانیتور شما نیز 4k باشد. اما لازم به ذکر است که ps4 pro  به دلیل داشتن پورت HDMI 2.0 از فناوری HDR (محدوده دینامیکی بالا) استفاده فوق العاده می کند، بنابراین حتی در تلوزیون های Full-HD نیز بازی ها از جزئیات و زیبایی بالایی برخوردار هستند، همچنین رنگ ها نیز در پلی فور پرو بسیار بهتر هستند. اگر گرافیک بازی ها برای شما در اولویت باشد پلی استیشن پرو برای شما بهترین انتخاب است. Ps4 pro همچنین به شما این امکان را می دهد که تجربه تماشا و ضبط فیلم ها با کیفیت p1080 و با سرعت 60 فریم در ثانیه را کسب کنید.

ویژگیPs4 ProPs4 Slim
پردازنده گرافیکی (GPU)کارت گرافیک AMD با قدرت 4.2 ترافلاپسکارت گرافیک AMD با قدرت 1.8 ترافلاپس
4kداردفقط فایل های ویدیویی
HDRدارددارد
مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم از نظر گرافیک

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر پردازنده (CPU)

با در نظر نگرفتن نسل جدید پلی استیشن (Ps5) اگر به دنبال قدرتمندترین کنسول بازی از نظر سرعت راه اندازی و بروز شدن داده ها با تکنولوژی پیشرفته در بازار هستید قطعا playstation pro بهترین گزینه برای انتخاب است. پلی استیشن 4 مدل پرو تقریبا دارای قدرت 1.5 برابری نسبت به مدل اسلیم آن است و به روز رسانی و راه اندازی بازی ها را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد.

ویژگیPs4 ProPs4 Slim
پردازنده (CPU)پردازنده Jaguar ساخت AMD با سرعت 2.1 GHzپردازنده Jaguar ساخت AMD با سرعت 1.6 GHz
مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم از نظر پردازنده

مطلب مرتبط: Xbox one S بهتر است یا PS4

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر حافظه داخلی

تفاوت ps4 pro با ps4 slim

مدل پرو یک ترابایت فضای ذخیره سازی دارد، مدل اسلیم استاندارد دو نوع یک ترابایتی و 500 گیگابایتی دارد. پس اگر شما از جمله افرادی هستید که بعد از پایان هر بازی آن را حذف می کنید 500 گیگابایت می تواند برای شما کافی باشد ولی اگر عادت دارید مجموعه بزرگی از بازی ها را برای خود داشته باشید پیشنهاد ما به شما تهیه کنسولی با ظرفیت یک ترابایت است. البته باز هم جای نگرانی نیست زیرا امکان اضافه کردن هارد اکسترنال به ps4 برای افزایش فضای هارد وجود دارد. نکته مهم این است که برای نصب بازی آفلاین قبل از اقدام به نصب بازی باید هارد اکسترنال تهیه کنید و در اختیار فروشگاه برای نصب بازی قرار دهید.

ویژگیPs4 ProPs4 Slim
حافظه داخلی1 ترابایت1 ترابایت / 500 گیگابایت
مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم از نظر حافظه داخلی

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر اتصالات

در مقایسه اتصالات دو کنسول بازی پلی استیشن پرو و اسلیم به بررسی دو نوع از اتصالات باید بپردازیم
دانستن این نکته درباره خروجی USB مهم است که داشتن سه خروجی  برای USB امکان اتصال هدست VR به کنسول بازی و در نتیجه استفاده باکیفیت تر بازی های واقعیت مجازی پلی استین را فراهم می کند.

ویژگیPs4 ProPs4 Slim
اتصالات بی سیمکابل اترنت B/G/N/AC, 2.4 GHz, 802.11 , 5 GHz بلوتوث 4کابل اترنت B/G/N/AC, 2.4 GHz, 802.11 , 5 GHz بلوتوث 4
پورت هاHDMI
3 پورت USB 3.1
AUX
1 پورت PS Camera
S/PDIF
HDMI
3 پورت USB 3.1
AUX
کابل AV out آنالوگ
مقایسه پلی استیشن پرو و اسلیم از نظر اتصالات

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر سایز و وزن

Ps4-pro بزرگتر و سنگین تر است (327*55*295 میلیمتر – 3.3 کیلوگرم) و ps4-slim بین کنسول های پلی استیشن 4 کمترین وزن را دارد (288*39*265 میلیمتر – 2.1 کیلوگرم). پس اگر قابل حمل بودن کنسول بازی برای شما اهمیت دارد ps4-slim را انتخاب کنید.

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر مصرف انرژی

با توجه به مشکلاتی که این روزها در تامین برق کشور داریم و با توجه به آسیب های زیست محیطی که مصرف زیاد برق می تواند ایجاد کند و همچنین با توجه به هزینه ای که باید برای مصرف برق پرداخت کنیم مساله کنترل مصرف برق بسیار اهمیت پیدا می کند. لازم به ذکر است که مصرف برق ps4 slim نصف مصرف برق ps4 pro است.

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر قیمت

برای انجام دادن مقایسه قیمتی بین دو کنسول بازی Ps4-Slim و Ps4-Pro نکته حائز اهمیت این است که با توجه به اینکه نمایندگی شرکت پلی استیشن در ایران وجود ندارد و با توجه به وضعیت تحریم های کشور به طور کلی این دو کنسول بازی قیمت های بالایی دارند و از جایی که Ps4-Pro دارای برتری های ظاهری و سخت افزاری بیشتری نسبت به Ps4-Slim است پس قیمت مدل پرو از اسلیم بیشتر می باشد. هم اکنون در بازار ایران قیمت ps4 slim در حدود 11 میلیون تومان است و قیمت ps4 pro حدود 15500000 تومان است. به دلیل عقب بودن شرکت پلی استیشن در تولید ps5، در حال حاضر تولید این دو کنسول بازی متوقف شده است و در سایت آمازون قیمت پلی استیشن اسلیم 460 دلار و قیمت پلی استیشن پرو 475 دلار است که با احتساب دلار 25000 تومان به پول ایران پلی استیشن 4 اسلیم 11500000 تومان و پلی استیشن 4 پرو 11850000 تومان است ولی در ایران حباب قیمتی در حدود 3500000 برای ps4 pro وجود دارد.

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر بازی ها

همه بازی های ps4 در ps4 pro و در ps4 slim قابل اجرا است اما به طور کلی این بازی ها دو دسته می شوند

الف) بازی های غیر قابل ارتقاء : در اینجاست که بعضی از بازی ها از قدرت پردازش بیشتر pro ps4 برای بهبود گرافیک بازی بهره می برند. این شامل بازی هایی مانند Infinite Warfare  Call of Duty و For Honor و  Horizon Zero Dawn و … می شود.

ب) بازی های قابل ارتقاء: بعضی دیگر از بازی ها هستند که با قابلیت ارتقا تولید شده اند و شرکت سونی این امکان را فراهم کرده که با پیشرفت سیستم کنسول های بازی، بازی ها را نیز بتوان ارتقا داد. از نمونه های این بازی ها می توان به Shadow of Mordor و Infamous First Light اشاره کرد.

بر روی هر دو کنسول بازی شما می توانید بازی های کمپانی های مختلف مانند ubisoft و activation و rockstar و… را تجربه کنید ولی قطعا باتوجه به مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 4 پرو که در حدود دو برابر پلی استیشن 4 اسلیم است در هنگام بازی با این کنسول بازی شما با هنگی های کمتری مواجه می شوید. خصوصا در بازی آنلاین که پینگ (ping) اینترنت ایران هم به موضوع لگ (lag) اضافه می شود.

اگر هر کدام از این کنسول های بازی را تهیه کردید تجربه بازی های انحصاری پلی استیشن را از دست ندهید چند نمونه از این بازی ها عبارتند از : last of us و uncharted و spiderman و daysgone و knack و …

مقایسه ps4 slim و ps4 pro از نظر واقعیت مجازی (VR)

شرکت سونی در مورد تفاوت واقعیت مجازی در ps4 pro و ps4 slim ادعایی نکرده، بنابراین شما می توانید با هر نسخه از کنسول پلی استیشن از PSVR استفاده کنید.

در مورد واقعیت مجازی در پلی استیشن لازم است تجربه شخصی خودم را برای شما بیان کنم. به نظرم در صورتیکه که پلی استیشن 4 داشته باشید و پک واقعیت مجازی (که شامل دوربین، عینک، موشن و تفنگ است) نداشته باشید مثل این است که شما نیمه دوم  از دنیای بازی های ویدیویی را ندیده باشید. پیشنهاد می کنم حتما آن را تهیه کنید. شاید خود پلی استیشن این موضوع را از قبل می دانسته که قیمت پک واقیعیت مجازی هم قیمت یک کنسول بازی پلی استیشن 4 است، ولی اگر شما از کسانی هستید که کنسول بازی ps5 دارید یا قصد خرید آن را دارید، بدانی که هرچند هنوز پک VR پی اس فایو وارد بازار نشده ولی با شناختی که از شرکت پلی استیشن داریم قطعا با این پک سورپرایزی را ارائه خواهد داد که این تاخیر را جبران می کند.

حتما سربزنید : خرید پی اس فور

از قیمت ها با خبر شوید: خرید پی اس فایو

Ps4 pro بهتر است یا ps4 slim

پلی استیشن 4 پرو حدود 30% در CPU و 100% در GPU از پلی استیشن 4 قوی تر است. در ضمن یک گیگابایت رم اضافی این کنسول بازی که برای عملکرد در خارج از بازی ها است که کمک می کند 8 گیگابایت رم کنسول کاملا در بازی استفاده شود.

با توجه به همه آنچه گفته شد کنسول مدل پرو دارای برتری های قابل توجهی نسبت به مدل اسلیم دارد ولی این برتری ها تنها زمانی قابل استفاده هستند که تلویزیون شما 4K باشد یا از HDR پشتیبانی کند. در صورتی که چنین تلویزیونی ندارید و قصد تهیه آن را هم ندارید پس دلایل زیادی برای تهیه ps4 pro باقی نمی ماند.

مطلب پیشنهادی : مقایسه ps5 با ps4 pro

تفاوت ps4 pro با ps4 slim

در کل جدا از مشخصات سخت افزاری متفاوت دو کنسول بازی، سایر مشخصه های این دو کنسول بازی یکسان است. هر دو دارای کنترلرها، نرم افزار و سرویس های آنلاین یکسانی هستند و هیچ تفاوتی ندارند. درست است که پلی استیشن پرو بهتر است ولی اگر محدودیت در بودجه برای خرید کنسول بازی دارید اگر پلی استیشن اسلیم بخرید هم اشتباه نکرده اید.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    Kazemi 1402-06-17 پاسخ

    حالمو گرفتی توتوتین . البته از انصاف نگذریم تو هیچ سایتی مثل سایت شما لپ مطلب رو بیان نکرد بغیراز شما

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      همه تلاش و هدف ما بیان اطلاعات کامل و مفید برای مخاطبامون هست تا بتونن بهترین و درست ترین انتخاب رو موقع خرید داشته باشند.