سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

چگونه بفهمیم دسته PS5 شارژ شده

چگونه بفهمیم دسته PS5 شارژ شده

در این مقاله بصورت جامع تلاش شده است به همه سوالات شما در مورد شارژ دسته پلی استیشن 5 پاسخ داده شود. پس اگر شما کنسول بازی PS5 خود را تازه خریده اید پیشنهاد می شود که تا انتها این مقاله را بخوانید.

برای اطلاع از اینکه دسته بازی پلی استیشن 5 شارژ شده یا نه دو روش وجود دارد.

  1. از روی نمایشگر میزان باتری دسته بازی در صفحه نمایش
  2. از روی رنگ چراغ کنار تاچ پد دسته بازی

اگر دوست دارید بدونید از زمانیکه شما کنسول بازی را خریده اید PS5 ارزون تر شده یا گرون تر به آخرین قیمت PS5 سر بزنید!!

میزان شارژ باتری کنترلر PS5 از روی نمایشگر

وقتی شما از طریق کابل شارژ دسته بازی اقدام به شارژ کردن دسته بازی می کنید در صفحه نمایش در قسمت بالا سمت راست آیکونی به نمایش در می آید که میزان شارژ دسته بازی را نشان می دهد و در صورتیکه شما در حین بازی باشید در مواقعی که شارژ باتری مناسب نیست این آیکون نمایش داده می شود.

میزان شارژ باتری کنترلر PS5 از روی چراغ کنار تاچ پد

وقتی شما دسته بازی را بر روی پایه شارژ مخصوص شارژ قرار می دهید چراغ های کنار تاچ پد دسته بازی پلی استیشن 5 شروع به روشن و خاموش شدن می کند رنگ چراغ ها در این حالت نارنجی رنگ است و بعد از کامل شدن شارژ کنترلر، چراغ خاموش می شود.

زمان شارژ شدن دسته PS5

شارژ اولیه دسته PS5

در قدیم باتری وسایل الکترونیکی بصورتی بود که نیاز به شارژ اولیه داشت برای مثال موبایل ها برای 24 ساعت شارژ اولیه داشت و بعد از آن امکان استفاده وجود داشت. ولی در باتری های لیتیومی جدید نیازی به شارژ اولیه نیست شما هر زمانیکه شارژ دسته بازی پی اس فایو کم بود می توانید نسبت به شارژ دسته اقدام کنید.

برای اطلاع از قیمت و مدل های جدید دسته پلی استیشن 5 روی خرید دسته ps5 کلیک کنید.

شارژ نشدن دسته PS5

شارژ نشدن دسته پلی استیشن 5 دلایل مختلفی دارد که نیاز به بررسی تک تک این موارد است. که قطعا اگر همه این جوانب را بررسی کنید خیلی بعید به نظر می رسد که دسته بازی شارژ نشود.

شارژ نشدن دسته PS5
  1. کنترل وضعیت Rest Mode در تنظیمات : بعضی مواقع شما کنسول بازی پلی استیشن 5  را در وضعیت رست مود قرار می دهید ولی دسته بازی شارژ نمی شود این بدین خاطر است که در تنظیمات کنسول بازی برای کنترل مصرف برق وضعیت Rest Mode  غیر فعال است. برای درست کردن آن باید وارد منوی Settings کنسول شوید و از بخش System، گزینه Power savingبزنید و بعد گزینه Features Available in Rest Mode را بزنید در اینجا گزینه Supply Power to USB باید بر روی Always یا 3Hours  قرار گیرد.
  2. شارژ نشدن دسته پلی استیشن 5 به دلیل ایراد در کابل شارژ دسته : یکی از مشکلات رایج خرابی کابل شارژ دسته بازی است. کابل را از دستگاه جدا و به دقت بصورت چشمی بازرسی کنید و در صورت ایراد ظاهری کابل را عوض کنید.
  3. شارژ نشدن دسته PS5 به دلیل ایراد در پورت USB-C کنسول بازی : اگر موارد بالا را بررسی کردید و همچنان مشکل شارژ نشدن دسته پی اس فایو وجود دارد احتمالا پورت USB-C کنسول بازی که در جلوی دستگاه هست ایراد دارد. پس کابل شارژ دسته را به پورت های پشت کنسول بازی متصل کنید.

پیشنهاد می کنم کسانی که قبلا PS4 داشتن این مقاله رو بخونن: تفاوت دسته PS4 و PS5

زمان شارژ شدن دسته PS5

مدت زمان شارژ شدن DualSense حدود 3 ساعت است که این مقدار در صورت استفاده از پایه شارژرهای متفرقه و غیر اورجینال افزایش پیدا می کند. پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید که حوصله این را ندارید که در بعضی از مواقع حدود 3 ساعت صبر کنید تا دسته بازی شارژ شود پیشنهاد می دهیم یک پایه شارژ و دسته بازی دوم نیز بخرید.

نحوه شارژ دسته PS5

برای شارژ دسته پی اس فایو دو روش وجود دارد روش اول استفاده از کابل شارژ دسته که یک سر کابل به دسته بازی و سر دیگر آن به پورت USB-C کنسول بازی وصل می شود در این روش برای جلوگیری از خرابی باتری دسته بازی نباید در حین بازی کابل شارژ به دسته متصل باشد و تنها در زمانیکه از کنسول استفاده نمی کنید شارژ دسته با کابل را انجام دهید. روش دوم استفاده از پایه شارژ است که بهترین پایه شارژ برای کنترلرهای پلی استیشن 5 پایه شارژهای اصلی شرکت سونی است. البته سایر شارژها هم بد نیستند و فقط زمان شارژ دسته افزایش می یابد. در روش دوم هم نکته مهم این است که تا قبل از شارژ کامل، دسته بازی را از شارژر جدا نکنید.

توجه : برای اطلاع از مشخصات و خرید پایه شارژر دسته بازی پلی استیشن 5 کلیک کنید.

نحوه شارژ دسته PS5

بهترین شارژر دسته پلی استیشن 5 :

همانطور که گفته شد بهترین شارژر برای دسته PS5 در اولویت نخست شارژر اورجینال کنترلر پلی استیشن 5 است ولی بعضی از پایه شارژرهای دیگر موجود در بازار هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند و آسیبی به باتری و برد دسته Playstaion 5 نمی رسانند و مزیت آنها قیمت پایین ترشان است.

پایه شارژر SparkFox با آداپتور برق

مزیت این پایه شارژر دسته PS5

  1. شارژ همزمان دو دسته بازی
  2. قطع برق در صورت تکمیل شارژ
  3. اتصال آن به برق شهری است که باعث می شود بدون نیاز به روشن بودن کنسول بازی با اتصال شارژر به پریز برق به راحتی دسته بازی شارژ شود.
  4. نمایشگر میزان شارژ دسته
پایه شارژر SparkFox با آداپتور برق دسته PS5
پایه شارژر SparkFox با آداپتور برق

پایه شارژر دوگانه Dobe 

این شارژر دسته های دوال سنس مانند پایه شارژ قبلی بوده ولی برای استفاده از آن امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد و باید این شارژر به کنسول بازی متصل شود. لازم به ذکر است کیفیت و قیمت این شارژر از شارژر SparkFox کمی پایین تر است.

پایه شارژر دوگانه Dobe دسته ps5
پایه شارژر دوگانه Dobe 

آیا امکان شارژ دسته PS5 با شارژر گوشی وجود دارد ؟

بله امکان شارژ دسته پلی استیشن 5 با شارژر موبایل وجود دارد به شرطی که شارژر پورت USB برای کابل شارژ دسته و حداقل ولتاژ خروجی 5 ولت داشته باشد. در این حالت شارژ دسته طولانی تر می شود و این مورد تنها در شرایط اضطراری پیشنهاد می شود.

عمر باتری کنترلر PS5 چقدر است؟

عمر باتری دسته PS5 بین 6 الی 12 ساعت قبل از ظاهر شدن هشدار باتری می باشد. که علت این محدوده ساعت عمر باتری، مربوط به قابلیت هایی فعال دسته DualSense و یا بازی هایی می باشد. مثلا اگر یک بازی PS4 با DualSense روی PS5 بازی می‌شود دسته DualSense باید بسیار بیشتر از DualShock 4 دوام بیاورد و حدود 12 ساعت کار می کند. لازم به ذکر است زمانیکه نشانگر وضعیت باتری دسته اعلام می کند که عمر باتری کم است و در حدود 6 ساعت به پایان شارژ دسته باقی مانده است شما می توانید به راحتی  9 تا 10 ساعت به بازی کردن ادامه بدهید. البته پیشنهاد می شود برای افزایش عمر باتری دسته پی اس فایو بعد از 6 ساعت دسته بازی را شارژ کنید.

آیا می دونستید برای پلی استیشن 5 چه لوازم جانبی دیگه ای وجود داره؟ خرید لوازم جانبی PS5

عمر باتری کنترلر PS5 چقدر است

آیا شارژ زیادی به دسته PS5 آسیب می زند ؟

اور شارژ (overcharge) دسته پلی استیشن 5 به کنترلر آسیبی نمیزند داخل دسته DualSense یک تراشه محافظ وجود دارد که از اور شارژ جلوگیری می کند. پس شما می توانید شب تا صبح با خیال راحت دسته بازی را شارژ کنید.

شارژ دسته PS5 از طریق Rest Mode :

در کشورهای خارجی بهینه کردن وسایل برای کاهش مصرف برق یک الزام است شرکت پلی استیشن برای کاهش مصرف برق در زمانیکه با کنسول، بازی نمی کنید ابتکاری به خرج داده است که کنسول بازی در مود Rest Mode قرار داده می شود که کمترین مصرف برق صورت گیرد و در این حالت شما کنترلر یا دسته بازی را شارژ می کنید. برای استفاده از رست مود باید دکمه پلی استیشن دسته بازی را فشار دهید و در منوی خاموش کردن کنسول بازی گزینه رست مود Rest Mode را انتخاب کنید.

شارژ دسته PS5 از طریق Rest Mode

شارژ دسته PS5 زمانیکه کنسول بازی خاموش است

تنها زمانیکه گزینه رست مود (Rest Mode)را برای خاموش کردن کنسول بازی انتخاب کنید امکان شارژ دسته بازی وجود دارد. در غیر اینصورت شما می توانید دسته بازی را با کابل به کامپیوتر و یا لپ تاپی که روشن است برای شارژ متصل کنید.

آیا شارژ دسته PS5 با کابل ها متفرقه امکان پذیر است ؟

خیر. هرگز با کابل موبایل دسته بازی را شارژ نکنید با این کار باتری داخلی آسیب می بیند و شما باید ناچارن باتری کنترلر را عوض کنید که مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است. پس درست که پورت های کابل شارژ بعضی از موبایل ها مشابه کابل شارژ کنترلر PS5 است ولی هرگز از این کابل ها برای شارژ استفاده نکنید.

ظرفیت یا میلی آمپر باتری دسته PS5 چقدر است ؟

کسانی که در زمینه باتری ها کمی اطلاعات دارند سوال مهم برایشان این است که ظرفیت باتری دسته پلی استیشن 5 چقدر است و نسبت به دسته PS4 چقدر بیشتر شده است.
ظرفیت باتری دسته پی اس فایو 1560 mAh است که در حدود 56% از باتری 1000 mAh دسته پی اس فور، بالاتر است. البته قابلیت هایی که به کنترلر دوال سنس PS5 اضافه شده دشمن باتری دسته است پس سعی کنید در تنظیمات دسته پلی استیشن 5 قابلیت های کنترلر را بهینه کنید.

از کجا بفهمیم دسته PS5 شارژ شده است

از کجا بفهمیم دسته PS5 شارژ شده است ؟

دکمه PS دسته بازی بی سیم دوال سنس را فشار دهید در صفحه نمایش میزان شارژ نشان داده می شود زمانیکه شارژ دسته کامل است آیکون نمایش شارژ ثابت و سه خط از آیکون بصورت کامل نمایش داده می شود.

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    امیر عباس 1402-05-18 پاسخ

    خیلی عالی توضیح دادید من همه چیز را فهمیدم و انجام دادم

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده. ممنونم که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.