سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

چگونه کنسول بازی خود را بفروشیم؟

چگونه کنسول بازی خود را بفروشیم

با آمدن نسل جدید کنسول های بازی خیلی از گیمرها تصمیم گرفتند که کنسول نسل قبلی خود را بفروشند و نسل جدید کنسول های بازی را بخرند، اصلا فرقی ندارد که شما طرفدار ایکس باکس باشد یا پلی استیشن، در هر حال هم شرکت پلی استیشن و هم شرکت ایکس باکس با رونمایی از جدیدترین کنسول هایشان غوغا کردند و کمتر کسی وجود دارد که بتواند در برابر خریدن آن ها مقاومت کند. اما اینکه شما بتوانید کنسول قدیمی خود را به قیمت بفروشید و ضرر نکنید بسیار مهم است. ما در این مقاله به شما یاد می دهیم تا قبل از فروش و در حین فروش کنسول بازی خود، چه کارهایی انجام دهید تا بتوانید آن را به مناسب ترین قیمت بفروشید.

مطلب مرتبط : برای مشاهده قیمت PS5 و خرید آن کلیک کنید.

قبل از فروش کنسول بازی چه کارهایی انجام دهیم؟

یکی از مهمترین کارهایی که برای فروش کنسول بازی خود باید انجام دهید این است که از سالم بودن و کامل بودن کنسول بازی و لوازم جانبی آن مطمئن باشید که البته این موضوع کاملا وابسته به وجدان کاری افراد است. در مرحله بعدی کارهایی است که باید در راستای محافظت از اکانتتان انجام دهید که در زیر مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم: تشخیص PS4 و PS5 اصل از تقلبی

از اطلاعات کنسول بازی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

فرقی ندارد کنسول بازی شما کدام یک از کنسول های PS4 یا PS5 یا Xbox باشد. با انجام این کار می توانید همه اطلاعات اکانت قبلیتان از جمله سیو بازی ها را به کنسول بازی جدیدتان منتقل کنید، فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه نسخه پشتیبان حتما نیاز است که نرم افزار کنسول خود را آپدیت کنید، برای تهیه نسخه پشتیبان PS4 باید مراحل زیر را طی کنید.

  • از صفحه هوم وارد قسمت Setting شوید
  • حال وارد قسمت System شوید
  • حال روی قسمت Back Up PS4 کلیک کنید.

غیر فعال کردن اکانتتان بر روی کنسول PS4 و PS5

 ضرورت انجام این کار در اینجاست که اگر اکانت شما بر روی کنسول باقی بماند دیگر خودتان به آن دسترسی نخواهید داشت و کسی که کنسول را از شما خریده دسترسی کامل به تمام اطلاعات اکانت ، بازی ها و سیوهای شما خواهد داشت. برای غیر فعال کردن اکانتتان مراحل زیر را طی کنید.

  • از صفحه هوم وارد قسمت Setting شوید
  • در مرحله بعدی روی قسمت Account Management کلیک کنید
  • در قدم بعدی گزینه Activate to primary PS4 را انتخاب کنید
  • در مرحله آخر گزینه Deactivate را انتخاب کنید و تمام، اکانت شما غیر فعال شد.

برگرداندن کنسول بازی پلی استیشن 4 و 5 به تنظیمات اولیه

در این مرحله قرار است تمام اطلاعاتتان را از روی کنسول پاک کنید و آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

  • باز هم از صفحه هوم وارد قسمت Setting شوید.
  • دنبال گزینه Initialization بگردید و بر روی آن کلیک کنید.
  • حال باید گزینه Initialization PS4 را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • با انجام کلیک بالا دو گزینه برای شما نمایش داده میشود که شما بین این دو باید بر روی عبارت Full کلیک کنید. (هرچند که این مرحله آخر برای انجام شدن به زمان زیادی نیاز دارد ولی بعد از پایان این مرحله، خیالتان می تواند کاملا راحت باشد چون هیچ اطلاعاتی از شما بر روی کنسول نیست.)

کنسولم رو با چه قیمتی بفروشم؟

قیمت کنسول های بازی در بازار بسیار متغیر است و شما برای اینکه بتوانید کنسول بازی خود را به قیمت بفروشید نیاز به یک مرجع معتبر برای به دست آوردن قیمت های روز بازار دارید بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که در صورتی که کنسول بازی شما PS4 یا Xbox است می توانید برای تعیین قیمت آن، به صفحه قیمت PS4 و صفحه خرید Xbox مراجعه کرده و از مبالغ تعیین شده برای هر کنسول 30 درصد کم کنید، مبلغی که به دست می آید مقداری است که شما می توانید کنسول بازی خودتان را به اشخاصی بفروشید که مصرف کننده است و قصد سود بردن مالی از این خرید و فروش را ندارند.

آیا کنسول بازی خود را به فروشگاه بفروشم؟

در صورتی که برای فروش کنسولتان عجله دارید و میخواهید سریع تر به پول برسید فروش کنسول بازی دست دوم شما به فروشگاه بهترین راه است ولی باید این را در نظر داشته باشید که فروشگاه ها مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پایین تر از مبلغی که محاسبه کردید برای خرید کنسولتان پرداخت می کنند اما در عوض خیلی سریع شما را به پول می رسانند، این در حالی است که اگر بخواهید کنسول خود را در دیوار یا شیپور یا … به مصرف کننده بفروشید شاید در حدود 15 الی 30 روز معطل شوید و به این راحتی ها کنسول فروش نرود ولی در عوض هنگامی که به فروش می رسد پول بیشتری به دستتان می آید، حال انتخاب خریدار با شماست.

فروش کنسول بازی بدون جعبه

اصلا فرقی نمیکنه که کنسول بازی شما چرا جعبه نداره، ممکنه اشتباهی بین جعبه های قدیمی بیرون انداخته باشید یا ممکنه شما خودتان هم کنسول را دست دوم و بدون جعبه خریده باشید ولی الان که می خواهید کنسول را بفروشید داشتن جعبه بسیار مهم است، چون خیلی از فروشگاه ها کنسول بدون جعبه را نمی خرند و اگر هم فروشگاهی تصمیم بر خرید آن بگیرد چون در بازار فروش کنسول بازی، برای کنسولی که جعبه نداشته باشد قیمتی معادل یک کالای دزدی در نظر گرفته می شود بنابراین خیلی پایین تر از قیمت واقعی اش خرید و فروش می شود، بنابراین اگر در حال حاضر شما در چنین موقعیتی قرار گرفته اید پیشنهاد می کنم که اصلا به دنبال فروش کنسول بازی تان به فروشگاه ها نباشید، سعی کنید آن را در دیوار به افرادی که کنسول را برای مصرف شخصی میخرند، بفروشید.

فروش کنسول بازی دست دوم در دیوار

دیوار یکی از بهترین فضاها برای فروش کنسول بازی است، چون شما می توانید با قیمتی که ارزش واقعی کنسول بازیتان است آن را بفروشید ولی نکته ای که به فروش بهتر و سریع تر کنسول بازیتان کمک می کند این است که اطلاعات کامل و مناسب و قیمت  را در بخش توضیحات نوشته باشید، همچنین حتما چت آگهی را باز بگذارید تا اگر کسی امکان تماس گرفتن نداشت سوالات خود را از طریق چت بپرسد.

در صورتی که قصد فروش بازی کارکرده PS4 خود را دارید برای تخمین قیمت ها با فرمولی که در بالا ذکر شد کلیک کنید.

3
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    دانیال 1401-03-24 پاسخ

    کنسول خودتون رو نفروشید
    از کجا میدونید که چه آدمی میخواد بیاد خونه شما؟
    اگر یک دزد جنایتکار باشه چی؟
    مگر به پولش مهتاجید؟
    زندگی آروم و خوش خودتون رو بخاطر 4 قرون به استرس و وحشت و کابوس تبدیل نکنید

      Milad 1402-03-15 پاسخ

      چرا بیاد تو خونه
      تو خیلی وضعت خرابه

        ho3ein 1402-09-14 پاسخ

        در صورتی قصد فروش یا خرید کنسول بازی دارید میتوانید با شماره های ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان مجموعه فروشگاهی توتوتین استفاده کنید.