سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

تشخیص PS4 و PS5 اصل از تقلبی

تشخیص PS4 و PS5 اصل از تقلبی

اینکه ما بتوانیم تشخیص دهیم که یک کنسول بازی PS4 یا  PS5 اصل است یا خیر زمانی اهمیت پیدا می کند که قصد خرید آن را داشته باشیم، تشخیص کنسول پلی استیشن اصل از تقلبی از ضرر چند میلیونی شما در هنگام خرید جلوگیری میکند، تعجب کردید درسته؟ صحبت از ضرر چند میلیونی شد یعنی این مقدار اختلاف قیمت میتونه ایجاد بشه؟ بله، اول اینکه اگر شما نتوانید تفاوت کنسول بازی اصل از فیک رو تشخیص بدهید احتمالا بهای یک کنسول اصل را برای یک کنسول فیک پرداخت می کنید پس این اولین ضرر مالی شما در این زمینه ست، در مرحله دوم چون قطعات و لوازم جانبی اصل نیستند پس احتمال خرابی چند برابر میشود و درنتیجه شما برای هر خرابی باید مقدار زیادی هزینه کنید. پس در نتیجه بهترین کار این است که راه های تشخیص کنسول بازی اصل از کپی را بدانید تا هنگام خرید کنسول بازی اصل بخرید.

تشخیص PS4 اصل از تقلبی

با توجه به اینکه از تولید کنسول پلی استیشن 4 در حدود 8 سال میگذرد در نتیجه احتمال وجود پلی استیشن 4 تقلبی در بازار خیلی بیشتر از سایر کنسول های بازی است، البته در صورتی که شما موارد زیر را در نظر بگیرید به راحتی می توانید فرق PS4 اصل را از تقلبی تشخیص داده و جنس اصلی را خریداری کنید

برای اطلاع از بهترین قیمت PS4 روی لینک کلیک کنید.
تشخیص PS4 اصل از تقلبی

تشخیص PS5 اصل از تقلبی

پلی استیشن 5 به دلیل قیمت بالایی که دارد کنترل اورجینال و تقلبی بودن آن اهمیت بالایی دارد. راه فهمیدن PS5 اصل از تقلبی بسیار ساده است اول اینکه کنترل کنید که برچسب پلمپ کارتن دستگاه سالم باشد، دوم شماره سریال روی کارتن و شماره سریال موجود روی کنسول بازی یکسان باشد سوم با دقت به دسته های بازی پلی استیشن 5 دقت کنید باید علامت های ضربدر دایره مثلث و مربع بر روی کنترلر وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات لازم در خصوص تشخیص پلی فایو اورجینال از تقلبی را بدست آورید.

پیشنهاد می کنیم قیمت PS5 اورجینال را مشاهده کنید.

تشخیص PS5 اصل از تقلبی

فرق PS4 هارد تعویضی و اصلی

در بازار ایران دو نوع کنسول بازی PS4 اسلیم یک ترا وجود دارد که هر دو اصلی و اورجینال هستند و تنها تفاوت آنها در هارد داخلی کنسول بازی است.

  • کنسول بازی PS4 اسلیم یک ترا هارد اصلی
  • کنسول بازی PS4 اسلیم یک ترا هارد تعویضی
فرق PS4 هارد تعویضی و اصلی

نیازی به توضیح در مورد کنسول بازی هارد اصلی نمی باشد ولی در مورد پلی استیشن 4 اسلیم یک ترا هارد تعویضی باید گفت این کنسول های بازی در اصل 500 گیگا بایت بوده اند که به دلیل اینکه کنسول بازی یک ترا در بازار ایران پر فروش تر است بدون اینکه پلمپ دستگاه باز شود تنها هارد این کنسول بازی عوض شده است. برای مطمئن شدن از اینکه کنسول بازی پلی فور هارد اصلی است یا هارد تعویضی است کافی است شماره سری ساخت درج شده بر روی کارتن کنسول و حک شده بر روی خود کنسول بازی کنترل شود که می بایست هر دو یکسان باشند مثلا اگر بر روی جعبه سری ساخت CUH-2216B خورده است همین سری باید روی خود کنسول بازی نیز وجود داشته باشد.

برچسب پلمپ PS4 اسلیم

برچسب پلمپ پلی استیشن 4 اسلیم یک عدد و بصورت گرد و شفاف بر روی درِ جعبه کنسول بازی چسبانده شده است. در صورتیکه برچسب باز شده باشد کاملا با چشم قابل تشخیص است. البته باز بودن برچسب PS4 دلیلی بر تقلبی و اورجینال نبودن وسایل و خود کنسول بازی نمی باشد و به دلیل ورود غیر رسمی این کنسول بازی امکان ایجاد خدشه و پاره گی در برچسب وجود دارد.

برچسب پلمپ PS4 اسلیم

برچسب پلمپ PS5

برچسب پلمپ پلی استیشن 5 بصورت تکی، گرد و شفاف در قسمت بالای جعبه کنسول بازی قرار دارد دقت کنید که این برچسب کاملا صاف باشد و هیچگونه پاره گی نداشته باشد. لازم به ذکر است به دلیل اینکه کنسول بازی PS5 بصورت قاچاق وارد کشور می شود بعضی از وارد کننده ها بر چسب را باز می کنند و کنار کنسول بازی موبایل و سایر وسایل را قرار می دهند و باز بودن و نداشتن برچسب پلمپ پی اس فایو دلیلی به تقلبی بودن کنسول بازی نمی باشد.

مطلب مرتبط : کنسول بازی را از کجا بخریم ؟

برچسب پلمپ PS5

شماره سریال PS5 کجاست ؟

شماره سریال کنسول بازی پلی استیشن 5 در قسمت زیر دستگاه قرار دارد که این شماره سریال با SN شروع می شود و با شماره درج شده بر روی جعبه کنسول بازی یکسان است. اگر این دو شماره سریال با یکدیگر مطابقت نداشته باشد احتمالا دستگاه تقلبی و یا دزدی است. پس حتما قبل از خرید PS5 شماره سریال کنسول بازی را بررسی کنید.

شماره سریال PS5 کجاست

شماره سریال PS4 کجاست ؟

برای اینکه مطمن باشید که PS4 که خریداری کرده اید اصل است یا تقلبی حتما شماره سریال روی کارتن کنسول بازی و خود دستگاه پلی استیشن چهار می بایست مطابقت داشته باشند. شماره سریال کنسول پلی فور پشت دستگاه در محل اتصال کابل برق به کنسول قرار دارد. این شماره سریال برای هر کنسول بازی پلی استیشن 4 منحصر به فرد و با SN شروع می شود.

شماره سریال PS4 کجاست

تشخیص باز شدن PS5

در پلی استیشن 5 برای تشخیص اینکه کنسول بازی باز شده یا نه باید قاب روی کنسول بازی بر داشته شود و پیچ پلمپ دستگاه در زیر قاب های سفید در دو طرف کنسول بازی وجود دارد. در ضمن اگر پی اس فایو قبلا باز شده باشد در قسمت براق کنسول بازی آثار خط و خش وجود دارد.

تشخیص باز شدن PS5

تشخیص باز شدن PS4

تشخیص باز شدن PS4

کنسول بازی پلی استیشن 4 برای اینکه باز و تعمیر شود نیاز است تا پیچ های آن باز شود یکی از این پیچ ها زیر برچسپ پلمپ کنسول بازی در پشت دستگاه قرار دارد. شرکت پلی استیشن با تکنولوژی خاصی این برچسب را درست کرده است که اگر شما برچسب را جدا کنید سرتاسر برچسب حباب هایی ایجاد می شود که نشان می دهد این برچسب قبلا جدا شده است. پس برای تشخیص باز شدن پلی استیشن 4 به این برچسب دقت کنید.

خواندن این مطلب را پیشنهاد می کنیم:

10 نکته کاربردی در خرید پلی استیشن 5

10 نکته کاربردی در خرید پلی استیشن 4

2
دیدگاه‌های نوشته

*
*

    نوید 1402-05-11 پاسخ

    یه سوال من الان از یه فروشگاهی ps4خریدم بعد الان دیدم شماره سریال خود ps4با روی کارتونی فرق داره سوالم اینه که چه مشکلی پیش میاد و راه حلش چیه❤️❤️❤️

      ho3ein 1402-09-14 پاسخ

      با سلام، شماره سریال روی جعبه با شماره سریال روی دستگاه باید یکسان باشد، این مطلب بسیار مهم است و تعیین کننده اصالت کالای خریداری شده می باشد. وجود مغایرت بین شماره سریال روی دستگاه و شماره سریال روی جعبه بدین معناست که دستگاه شما فاقد جعبه بوده و از ارزش مالی آن چند میلیون تومان کم می شود بعلاوه اینکه اصالت کالایی با این ویژگی زیر سوال است.