سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین کنسول بازی برای کودکان

بهترین کنسول بازی برای کودکان

دانستن اینکه کدام کنسول بازی برای بچه های شما مناسب تر است بحثی چالش برانگیز است.نگران نباشید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا در این مسیر سخت و گاهی گیج کننده حرکت کنید و بهترین کنسول بازی را برای کودکان زیر ده سال خود پیدا کنید. برای اینکه بهترین کنسول بازی برای کودک را انتخاب کنید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و در واقع باید پاسخ چند پرسش مهم را داشته باشید. مطالعه کردن ادامه این مقاله به شما کمک می کند که به این نکات دست پیدا کرده و بتوانید یک تصمیم مناسب بگیرید

آیا کودک شما واقعا به کنسول بازی احتیاج دارد؟

در دنیای امروز با وجود تبلت و لپ تاپ هایی با امکانات و آپشن های فوق العاده و امکان نصب انواع بازی ها بر روی آنها در بازار و اینکه حداقل یکی از آنها از عناصر اصلی منازل ما هستند آیا اصلا ضرورتی دارد که ما برای کودکان خود کنسول بازی تهیه کنیم. دلایل بسیار خوبی وجود دارد برای اینکه چرا باید والدین بازی با کنسول بازی را به بازی های موبایل ترجیح بدهند.

کنسول بازی مناسب کودک
  1. بازی های موبایل اغلب اعتیادآور هستند و هیچ والدی مایل به معتاد شدن فرزندش به بازی نیست.
  2. اغلب تلفن های همراه و تبلت ها قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و ممکن است کودکتان بر اثر کنجکاوی تصاویری که مناسب سن او نیست، مشاهده کند در صورتیکه در کنسول های بازی دسترسی به اینترنت و محتوای آن به این سادگی نیست.
  3. در حین بازی های موبایل در ابتدا شما هزینه کمی برای خرید بازی پرداخت می کنید ولی در حین بازی ذره ذره شما را ترغیب به پرداخت هزینه هایی در حین بازی می کند که این باعث آموزش مصرف گرایی به کودک می شود در حالی که بازی های مطرح کنسول های بازی از این روش های تجاری برای کسب درآمد استفاده نمی کنند.
  4. بازی های کنسول بازی دارای سطح پیچیدگی و کیفیت بالاتری، گرافیک سه بعدی و حل مسائل چالش برانگیز هستند، همچنین برنامه های آن ها قوی تر و برای بازی های کوتاه تر طراحی شده است.

مطلب مرتبط : چرا کنسول بازی بخرم؟

آیا بازی های ویدیویی برای کودکان مناسب نیست؟

همه ما والدین وقتی بحث از خرید کنسول بازی برای کودکمون میشود، دچار تردید می شویم که آیا کار درستی انجام میدهیم یا خیر؟همه ما والدین وقتی بحث از خرید کنسول بازی برای کودکمون میشود، دچار تردید می شویم که آیا کار درستی انجام میدهیم یا خیر؟پاسخ کوتاه به این سوال این است که هیچ مدرکی وجود ندارد که بازی های ویدیویی ذاتا برای بچه ها ضرر دارد. کنسول بازی برای کودکان هم می تواند منفعت داشته باشد و هم ضرر و همه چیز به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. بازی های ویدیویی میتواند یک سرگرمی لذت بخش برای کودکان و بزرگسالان باشد. در حقیقت، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد بازی های ویدیویی می توانند مزایای شناختی بسیاری را به بازیکنان ارائه دهند

کنسول بازی مناسب کودک

زمانی یک کنسول بازی مناسب کودکان خواهد شد که دسترسی های لازم برای کنترل محتوای بازی ها، زمان استفاده از کنسول بازی را به والدین بدهد. در بین کنسول های بازی، ایکس باکس و کنسول بازی نینتندو سوئیچ و کنسول های بازی PS4، هر سه این امکان را به والدین می دهند تا بتوانند کنترل کافی و درستی بر روی بازی ها داشته باشند.

کنسول بازی مناسب کودک

کدام کنسول ها بهترین بازی های مناسب کودکان را ارائه می کنند؟

 ایکس باکس و PS4 در اولویت اول و در اولویت بعدی کنسول بازی نینتندو سوییچ پیشنهاد های ما هستند. البته لازم است بدانید که اگر شما قبلا کنسول بازی PS4 داشته اید و حالا قصد خرید PS5 را دارید اغلب بازی های پی اس فور بر روی پی اس فایو قابل اجرا هستند پس نباید نگران CDهای بازی قدیمی خود باشید.

لیست بازی های نینتندو سوییچ برای کودکان

کنسول بازی نینتندو سوییچ بازی های زیادی دارد که مناسب کودکان باشند، در زیر به چند نمونه از این بازی ها اشاره می کنیم.

بازی نینتندو سوییچ برای کودکان
  1. بازی سوپر ماریو (Super Mario ) : ژانر پلتفرمی و فضای شاد داشته و برای کودکان مناسب است.
  2. عبور از حیوانات (Animal Crossing) : این بازی جهت از بین بردن استرس ها و لذت بردن طراحی شده است.
  3. Burnout Paradise Remastered : لذت و هیجان سرعت رو با این ماشین بازی فوق العاده میشود تجربه کرد.
  4. Crash Bzndicoot 4 : این بازی یک دید کلاسیک را همراه با تصاویر کارتونی و جدید ارائه می کند. حتی با به کار بردن سبک های مدرن، بازی Crash همچنان همان چالش قدیمی را ارائه می کند.

و ….

لیست بازی های PS4 برای کودکان :

بازی های مناسب کودکان که مخصوص PS4 است و اغلب در PS5 هم قابل اجراست تعداد زیادی دارند که در زیر به تعداد محدودی از آن ها اشاره می کنیم. در صورتی که تمایل دارید به لیست کامل بازی های کودکانه پلی استیشن دسترسی پیدا کنید پیشنهاد می کنیم مقاله بازی های بچگانه پلی استیشن را مطالعه کنید.

  1. بازی Grow Up : یک بازی ماجراجویی و اکتشافی بی نظیر است که پیشنهاد میکنم از دست ندید.
  2. بازی Gang Beasts : یک بازی جنگی طور ولی خنده دار و رنگارنگ که اگر برای کودک خود تهیه کنید به او فرصت ساعت ها خندیدن را هدیه داده اید.
  3. بازی The Swords of Ditto : یک بازی همراه با ماجراجویی های کوچک و جذاب است که می تواند برای گیمرهای کودک و یا تازه کار جذابیت داشته باشد.
  4. بازی Donut County : کل این بازی پیرامون یک سوراخ کوچک بر روی زمین و غول پیکر شدن آن سوراخ می چرخد. نوعی بازی برای برانگیختن کنجکاوی است و ارزش بازی کردن دارد.

و …

مطالب مرتبط : بازی پلی استیشن بچگانه

کدام بازی ها بدون خشونت بوده و فاقد محتوای بزرگسالانه هستند؟

شما می توانید به راحتی با استفاده از اطلاعاتی که در پشت قاب CDهای بازی وجود دارد بازی مناسب کودکان را پیدا کرده و تهیه کنید. بازی های 3 سال به بالا بازی های فاقد هر نوع خشونت و الفاظ زشت و … هستند و سبک بازی به صورت کارتونی است. بازی های 7 سال نیز به صورت کارتونی هستند ولی در آن ها خشونت وجود دارد اما این خشونت به شکل خنده دار و طنز است. در نتیجه شما می توانید برای کودکان خود با خیال راحت بازی های 3 سال تا 7 سال را تهیه کنید.

برای کودکان xbox بهتر است یا پلی استیشن؟

در بین کنسول های بازی، کنسول بازی Xbox one و  PS4 دارای طیف گسترده ای از بازی ها هستند و همچنین هر دو این کنسول های بازی دارای یک ورژن جدیدتر و گرانتر نیز هستند، انتخاب بین این دو کنسول بازی می تواند بر اساس علاقه مندی کودک شما به بازی های انحصاری هر کدام از این کنسول های بازی باشد.

خواندن این مطلب را پیشنهاد میکنم: Xbox one S بهتر است یا PS4

برای کودکان xbox بهتر است یا پلی استیشن

آیا می توان کنسول های بازی را برای کودکان سفارشی سازی کرد؟

کنسول های بازی موجود در بازار اغلب دارای رنگ و طرح ساده هستند، در حالی که دنیای کودکان دنیای رنگ و نقاشی و هیجان است. یکی از روش های موجود برای زیباسازی ظاهر کنسول بازی کودکتان، استفاده از کاور دسته و اسکین هاست. امروزه اسکین ها و کاور دسته ها با شکل ها و رنگ های مختلف و زیبا در بازار وجود دارند و شما می توانید با تهیه یکی از آن ها که مطابق سلیقه کودکتان باشد یک حس فوق العاده را به کودک خود هدیه بدهید.

قفل کودک PS4 چیست؟

کنسول بازی PS4 گزینه کنترل والدین را ارائه می دهد که با استفاده از آن والدین می توانند دسترسی به بازی ها فیلم های DVD و Blu-ray و مرور وب را محدود کنند. محدودیت هایی که تعیین می کنید با یک کد چهار رقمی محافظت می شود که اگر والدین این کد را هوشمندانه انتخاب کنند به این راحتی ها قابل دور زدن نیست.

قفل گذاشتن روی بازی PS4

برای شروع عملیات رمزگذاری بر روی کنسول بازی پلی استیشن خود مراحل زیر را طی کنید

  1. PlayStation4 خود را روشن کنید.
  2. با یک حساب کاربری وارد سیستم شوید و به صفحه اصلی کنسول بازی دسترسی پیدا کنید ( اگر در صفحات دیگری هستید دکمه PlayStation را که در مرکز کنترلر است فشار دهید تا به صفحه اصلی دسترسی پیدا کنید)
  3. برای دست پیدا کردن به ردیف آیکون ها که در بالای صفحه قرار دارد، دکمه سمت بالا را فشار دهید، نماد تنظیمات را که اکنون در سمت راست صفحه برای شما نمایش داده شده انتخاب کرده و دکمه X را بزنید.
  4. حال گزینه Parental Controls / Family Management را انتخاب کنید.
  5. اکنون گزینه PS4 System Restrictions را انتخاب کنید.
  6. در این مرحله از شما خواسته می شود که رمز عبور والدین را وارد کنید، اگر هنوز رمز عبور مخصوص خود را انتخاب نکرده اید پس رمز عبور پیش فرض را که 0000 است وارد کنید، حال دکمه مربع را چهار مرتبه فشار دهید تا کد وارد شود.

یکی دیگر از امکاناتی که محدودیت های سیستم به ما می دهد این است که در PS4 به صورت پیش فرض ورود کاربر مهمان مجاز است، این امکان برای شما وجود دارد که این گزینه را غیر فعال کنید تا به این ترتیب کاربر جدید نتواند وارد سیستم شود این باعث می شود کاربران کودک نتوانند از ایجاد هر نوع محدودیتی جلوگیری کنند.

 بهترین کنسول بازی برای رده سنی کودک

در خرید کنسول بازی برای کودکان برای اینکه بتوانیم پیشنهادهای کاربردی تری بدهیم پس باید این گروه سنی را به چند دسته تقسیم کنیم تا به مطالب با جزئیات بیشتری بپردازیم. برای هر کدام از دسته های سنی کودکان با توجه به اینکه کدام یک از مهارت های کودک در حال شکل گیری است و ارتباط کودک با جهان بیرون تا چه حدی است انتخاب شما می تواند متفاوت باشد، در ادامه برای سه دسته سنی از گروه کودکان کنسول بازی پیشنهاد خواهیم داد

 بهترین کنسول بازی برای رده سنی کودک

بهترین کنسول بازی برای کودکان 3 سال به بالا

به دلیل آنکه در سن سه سالگی مهارت های حرکتی کودکان در حال شکل گیری و تقویت هستند. لذا در سن 3 سالگی کنسول بازی مناسب برای کودکان کنسول های سگا (sega) و نینتندو سوئیچ (Nintendo switch) می باشد و در سن سه سالگی کودکان قادر به انجام مراحل بازی نمی باشند و تنها از حالت کارتونی بازی لذت می برد.

بهترین کنسول بازی برای کودکان 5 سال به بالا

در سن پنج سالگی اغلب کودکان از بازی با موبایل و تبلت لذت می برند، زمانیکه احساس کردید که بازی های تبلت و موبایل برای کودکان جذابیت ندارد، می توانید نسبت به خرید یک کنسول بازی اقدام کنید. پس پیشنهاد ما به شما پر کردن اوقات فراغت دلبندتان با کمی بازی های ویدیویی از طریق موبایل و تبلت است و در مرحه بعد خرید کنسول بازی است.

بهترین کنسول بازی برای کودکان 7 سال به بالا

برای کودکان 7 سال به بالا به ترتیب اولویت پیشنهاد ما تهیه، کنسول بازی PS4 و PS5 و Xbox است. هم شرکت پلی استیشن و هم شرکت ایکس باکس بازی های مخصوص کودکان دارند و البته نکته قابل توجه این است که دسته ای از بازی های کودکانه پلی استیشن نسخه ایکس باکس هم دارد ولی در بازی های انحصاری کودکانه، شرکت پلی استیشن بازی های جذاب تری را تولید کرده. از طرفی در قیاس بین PS4 و PS5 کنسول بازی PS4 قیمت مناسب تری نسبت به کنسول بازی PS5 دارد و شرکت پلی استیشن در زمینه تولید بازی های کودکانه بسیار حرفه ای و نو عمل کرده است. از طرفی اغلب بازی های PS4 بر روی PS5 هم قابل اجرا هستند. پس اگر حتی در این روزها هم شرایط خرید PS5 را نداشته باشید میتوانید فعلا PS4 تهیه کنید و بعدا آن را تعویض کنید و PS5 بخرید.

بهترین کنسول بازی برای کودکان 7 سال به بالا

ایکس باکس برای چه سنی مناسب است؟

ایکس باکس را می توان در بین کنسول بازی برای کودکان قرار داد ولی ترجیحا به این ترتیب عمل کنید که در صورتی که کودک شما بین پنج تا هفت سال دارد از بازی های کارتونی که محور آنها پرش و چرخش است و از رنگهای زیادی در آن ها استفاده شده بهره ببرید و بعد از سن هفت سالگی می توانید از بازی های پلتفرمی ساده استفاده کنید و به مرور زمان سطح بازی ها را سخت تر کنید. کودکان حدودا از بعد از سن هفت سالگی علاقه مند به بازی های مرحله ای می شوند و به دنبال گذراندن مراحل بازی و رفتن به سطح بالاتر هستند پس بازی های پلتفرمی ساده برای این سن می تواند مناسب باشد

کدام کنسول بازی از انواع بازی هایی که کودک شما می خواهد بازی کند پشتیبانی می کند؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم کنسول بازی PS4 و کنسول بازی ایکس باکس و کنسول بازی نینتندو سوییچ می توانند برای کودکان مناسب باشند و همچنین در زمینه بازی های مناسب برای کودکان نیز توجه ویژه ای داشته اند البته دانستن سه نکته زیر می تواند انتخاب را برای شما آسان تر کند.

کنسول بازی مخصوص کودکان
  1. 95 درصد از بازی هایی که بر روی PS4 قابل اجرا هستند بر روی PS5 نیز میتوانند استفاده شوند ( ولی عکس این قضیه صادق نیست)، پس اگر شما قصد دارید جدیدترین کنسول بازی پلی استیشن یعنی کنسول بازی PS5 را خریداری کنید نگران نباشید چون می توانید از بازی های کودکانه PS4 در هم PS5 استفاده کنید.
  2. درست است که شرکت تولید کننده کنسول بازی نینتندو در زمینه تولید بازی های کودکانه عملکردی بسیار عالی داشته است ولی مشکلی که وجود دارد این است که در ایران خدمات کاملی برای این کنسول بازی و CDهای بازی آن وجود ندارد، پس خرید کنسول بازی نینتندو در ایران ریسک بالایی دارد.
  3. ترتیب در دسترس بودن بازی های این کنسول های بازی اینگونه است که اول PS4 دوم ایکس باکس و سوم نینتندو سوییچ در بازار یافت می شوند.

مطلب مرتبط : نصب بازی ps4 در کرج

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*