سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X

در این مقاله قصد داریم عملکرد صنعت ساخت بازی را برای هر یک از کنسول های بازی ایکس باکس سری ایکس و PS5 بررسی کنیم. به طور کلی حدود 90 درصد از بازی ها چند پلتفرمی هستند بنابراین هم میتوانیم در PS5 و هم در ایکس باکس سری ایکس این بازی ها را تجربه کنیم. در مقایسه بازی های چند پلتفرمی، بحث کیفیت اجرای بازی و سرعت اجرا و قیمت تهیه بازی اهمیت پیدا می کند، ولی وقتی به مقایسه ده درصد بازی انحصاری باقی مانده می پردازیم، میزان جذابیت و سبک بازیها و داستان بازی و در دسترس بودن مطرح می شود، پس تا آخر این مقاله با ما همرا ه باشید تا ببینیم صنعت بازی سازی کدام کنسول قوی تر عمل کرده.

برای مشاهده و خرید بازی PS5 وارد شوید.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر بازی های انحصاری

بازی انحصاری کنسول های بازی

با ورود هر کنسول بازی جدید به بازار از یکسری بازی های انحصاری همان کنسول نیز رونمایی می شود که در کنسول های بازی قبلی قابل اجرا نبوده و تنها برای همان کنسول جدید و کنسول های بعد از آن اجرا می شوند. معمولا اغلب این بازی ها به حدی جذاب هستند که بعضی از افراد فقط به دلیل تجربه کردن این بازی ها آن کنسول بازی نسل جدید را خریداری می کنند. از نمونه بازی های انحصاری که برای PS5 رونمایی شد می توان به بازی های Ratchet and Clank و God Fallو Demons Souls و Gran Turismo 7 و Returnal و Astros Playroom  اشاره کرد  و از بازی های انحصاری ایکس باکس سری ایکس می توان Everwild و Forza Motorsport و Perfect Dark را نام برد.
از دید اکثر گیمرهای ایرانی بازی های انحصاری PS5 زیباتر است ولی شاید دلیل آن این است که اکثر گیمرهای ایرانی طرفدار پلی استیشن هستند و با خرید اکانت های هکی، بازی های پلی استیشن را با قیمت ناچیزی تهیه می کنند، ولی این امکان برای بازی های ایکس باکس وجود ندارد.

یک خبر فوق العاده خوش برای گیمرها این است که شرکت مایکروسافت اعلام کرده که دیگر بازی انحصاری ایکس باکس وجود نخواهد داشت و از این به بعد بازی انحصاری مایکروسافت خواهیم داشت زیرا که قرار است این شرکت هر بازی را که برای ایکس باکس میزند برای کامپیوتر نیز قابل استفاده باشد.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر کیفیت

مقایسه بازی های ایکس باکس سری ایکس و PS5 از نظر کیفیت

منظور از تحلیل کیفیت بازی ها در واقع همان بررسی کیفیت تصویر آن هاست و این به معنای بررسی کارت گرافیک هر کنسول بازی می باشد، هر دو کنسول مورد بررسی در این مقاله از جدیدترین تکنولوژی ها برخوردارند ولی مساله اینجاست در بحث کیفیت بازی تنها کنسول بازی نقش آفرینی نمی کند بلکه برخورداری از یک صفحه نمایشگر با کیفیت نیز بسیار مهم است، به فرض مثال در صورتی که کنسول بازی شما قابلیت کیفیت تصویر 4K داشته باشد ولی صفحه نمایشگر 4K نباشد، شما نمی توانید تصویر 4K داشته باشید.

این دو کنسول بازی هر دو دارای درایو نوری بلوری بوده و کیفیت تصویر 4K دارند ولی تفاوت آن ها در کارت گرافیکشان است. پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس دارای قدرت 12 ترافلاپس با فرکانس 3.8 گیگاهرتز است در حالی که پردازنده گرافیکی PS5 دارای قدرت 10.28 ترافلاپس و فرکانس 3.5 گیگاهرتز می باشد که همانطور که مشاهده می کنید ایکس باکس سری ایکس به مقدار جزئی قدرتمندتر است.

حتما خواندن مقاله مقایسه ps5 با xbox series x را پیشنهاد میکنیم

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر در دسترس بودن

 مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر در دسترس بودن

اگر یک نگاه اجمالی هم بیندازیم متوجه می شویم که تعداد فروشگاه هایی که به طور تخصصی فقط دیسک های پلی استیشن را میفروشند بسیار بیشتر از تعداد فروشگاهایی ست که دیسک های ایکس باکس را موجود داشته باشند ( حتی انتظار فروش تخصصی دیسک ایکس باکس را نداریم). یکی از اصلی ترین علت های آن بحث تقاضا است. با توجه به اینکه قیمت دیسک های ایکس باکس خیلی بیشتر از پلی استیشن است بنابراین کاربران ایکس باکس ترجیح می دهند که نسخه آفلاین بازی ها را بر روی کنسول خود نصب کنند تا تقریبا با مبلغی معادل یک سوم پول یک دیسک بازی تعداد بسیار زیادی از بازی ها را به طور همزمان بر روی کنسول خود داشته باشند.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر قیمت

در مقایسه قیمتی بین بازی های پلی استیشن و ایکس باکس معمولا ایکس باکس  دارای بازی های گران قیمت تری است و اختلاف قیمت نیز برای هر بازی متغیر است ولی از پنجاه هزار تومان تا 400 هزار تومان اختلاف قیمت مرسوم است. قیمت گذاری بر روی دیسک های بازی با سیاست های خاص شرکت های بازی سازی انجام می شود ولی موجودی دیسک ها در داخل کشور هم بر روی تغییر قیمت آن ها بی تاثیر نیست، اما در هر دو مجموعه یک قانون کلی وجود دارد، اینکه همیشه قیمت بازی های دیجیتال از نسخه دیسک همان بازی ها ارزان تر هستند.

برای خرید PS5 و مشاهده مدل ها و قیمت های آن فقط کافی ست کلیک کنید.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر شبکه آنلاین

شبکه آنلاین پلی استیشن

ایران از طرف هر دو شرکت پلی استیشن و ایکس باکس تحریم است و قطعا در هنگام انجام بازی های آنلاین در هر دو کنسول بازی با چالش هایی مواجه خواهید شد. ولی حساسیت شرکت پلی استیشن بر کاربران ایرانی کمتر است و شما در دستگاه PS5 به راحتی می توانید آنلاین بازی کنید ولی در XBOX Series X شما برای آنلاین کردن دستگاه حتما نیاز به DNS دارید.

از نظر خدمات شبکه آنلاین نیز شرکت مایکروسافت چند گام جلوتر است زیرا که آن دسته از کاربران ایکس باکس که قصد انجام بازی آنلاین را دارند نیز می توانند با خرید یک گیم پس به یک کتابخانه بزرگ از بازی ها دست پیدا کرده و برای مدت مشخصی همه را در اختیار داشته باشند و این آپشن برایشان خیلی به صرفه تر از حالتی است که بخواهند نسخه دیسکی بازی ها را بخرند و اما درباره کاربرانی که از پلی استیشن استفاده میکنند در صورتی که بخواهند تجربه بازی آنلاین را داشته باشند باید پلاس و گیفت کارت تهیه کنند که قیمت آن بیشتر از مقدار مبلغی ست که کاربران ایکس باکس پرداخت می کنند بعلاوه با خرید پلاس تعداد ماهیانه سه بازی به عنوان هدیه به کاربر تعلق می گیرد که با کنار هم قرار دادن این داده ها می توانیم بگوییم که شبکه آنلاین ایکس باکس بسیار کاربر پسندتر عمل میکند.

خواندن مقاله بهترین کنسول برای بازی فوتبال می تواند برای شما مفید باشد.

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر محبوبیت

مقایسه بازی های PS5 و XBOX Series X از نظر محبوبیت

تا چند ماه پیش که شرکت مایکروسافت دست به وسعت دادن مجموعه خود نزده بود طرفداران PS5 بسیار بیشتر از طرفداران ایکس باکس سری ایکس بودند ولی در مدت بسیار کوتاهی اتفاق شگفت انگیزی به وقوع پیوست، شرکت مایکروسافت دست به خریداری شرکت های بزرگی چون Bethesda و id Software و Zynga و در نهایت Activision Blizzard زد و آن ها را به زیر مجموعه های خود تبدیل کرد بنابراین قابل پیش بینی است که باید منتظر یک اتفاق خارق العاده در سبک بازی های مجموعه مایکروسافت باشیم بنابراین این احتمال می رود که سیل کاربران به سمت ایکس باکس سرازیر شود و تعداد طرفداران PS5 ریزش پیدا کند.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*