سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین زمان برای خرید کنسول بازی

بهترین زمان برای خرید کنسول بازی

هر وقت زمان خرید یک کالای گران قیمت مانند کنسول بازی فرا می رسد سوال های فراوانی در ذهن خریداران شکل می گیرد. بهترین زمان خرید کنسول بازی؟ ، کی کنسول بازی ارزان میشه؟ و…

البته که بررسی همه جانبه برای خرید کنسول بازی در نهایت باعث احساس رضایت خاطر در هنگام خرید می شود و در ضمن باعث صرفه جویی در زمان و پول می شود.

پس در ادامه پاسخ به سوال های متداول در هنگام خرید کنسول بازی پرداخته شده است.

آیا کنسول بازی ارزان می شود؟

اگر قصد خرید کنسول بازی ps5، xbox series s و یاxbox series x   را دارید و قیمت این دستگاه ها بدون دلیل نسبت به چند روز قبل افزایش یافته، پس منتظر کاهش قیمت آن در ماه بعد باشید. به این دلیل که  این کنسول های بازی جدیدترین مدل کنسول بازی هستند و تقاضا برای آنها زیاد است و خیلی از گیمرها برای ارتقا کنسول بازی خود نسبت به خرید این کنسول های بازی اقدام می کنند. پس در مواقعی موجودی این کالاها در بازار کم می شود و قیمت دارای حباب می شود و بعد از واردات مجدد قیمت به روال سابق بر می گردد.

آیا کنسول بازی ارزان می شود

ارزانترین کنسول بازی

در حال حاضر ارزان ترین کنسول بازی موجود در بازار کنسول های بازی ps1 و sega هستند. شما می توانید با پرداخت حدود 750,000 تومان یکی از آن ها را تهیه کنید. روزگاری این دو کنسول بازی برای خودشان پادشاهی می کردند ولی امروزه با وجود کنسول های بازی جدید کمتر کسانی هستند که به دنبال بازی با این دسته از کنسول ها باشند و اغلب افرادی به دنبال تهیه آن ها هستند که قصد جمع آوری کلکسیون داشته باشند. اختلاف نسل های جدید کنسول های بازی در موارد زیادی از جمله گرافیک بازی ها، سرعت راه اندازی بازی، سرعت اجرای بازی ها و … می باشد. پس لطفا اگر قصدی غیر از جمع اوری کلکسیون کنسول های بازی هستید پیشنهاد می کنم آن ها را تهیه نکنید و ز بین کنسول های بازی جدیدتر انتخاب خود را انجام دهید.

کنسول بازی از کجا بخرم؟

مکان ها و فروشگاه های مختلفی برای خرید کنسول بازی وجود دارد. فروشگاه های لوازم خانگی، فروشگاه های موبایل فروشی و فروشگاه های تخصصی فروش کنسول بازی و… در کل تفاوتی ندارد که شما از کجا خرید می کنید مهمترین موضوع اعتماد به فروشگاه است.

خرید کنسول بازی بصورت حضوری :

اگر تمایل به خرید از فروشگاه کنسول بازی بصورت حضوری دارید بهتر است بدون هیچ تعارف به فروشگاه مراجعه کنید و هر گونه سوالی که در مورد کنسول بازی، لوازم جانبی و بازی های آن دارید از فروشنده بپرسید در حین گفتگو با فروشنده بررسی کنید که چقدر فروشگاه توضیحات تخصصی ارائه می دهد و چقدر می توان به فروشگاه اعتماد کرد. در صورتیکه این دو گام را بررسی کرده و فروشگاه را واجد شرایط برای خرید کنسول بازی دیدید، نسبت به خرید کنسول بازی اقدام نمایید.

این نکته را فراموش نکنید که حتما از فروشگاه فاکتور معتبر دریافت کنید و از فروشنده تقاضا کنید که شماره سریال دستگاه و کنترلر(دسته بازی) را در فاکتور قید نماید.

خرید کنسول بازی بصورت آنلاین و یا غیر حضوری :

باتوجه به اینکه استفاده از فضای مجازی و خریدهای آنلاین در ایران حدود 5 الی 10 سالی است که در حال رواج است ولیکن بسیاری از خانواده ها همچنان اعتمادی به خرید آنلاین از فروشگاه های کنسول بازی را ندارد. علت این موضوع نیز به خاطر عدم آگهی از روش های اعتبار سنجی فروشگاه ها می باشد در ادامه به چند روش برای بررسی اعتبار فروشگاه های آنلاین کنسول بازی پرداخته شده است.

 در صورتیکه قصد خرید کنسول بازی پلی استیشن و یا ایکس باکس بصورت آنلاین و یا غیر حضوری را دارید این موارد را بررسی کنید و با خیال راحت از فروشگاه مورد نظر خرید کنید:

  1. فروشگاه آنلاین کنسول بازی دارای اینماد باشد.
  2. با شماره های فروشگاه تماس بگیرید و پاسخ گویی فروشگاه به مشتریان را بررسی کنید.
  3. مطمن شوید که فروشگاه دارای درگاه مستقیم بانک باشد و از واریز پول به شماره کارت و یا حساب جدا خودداری کنید.
  4. سوال های خود را در مورد خرید کنسول بازی با خونسردی تمام از بخش فروش بپرسید.
  5. از فروشگاه بخواهید که فاکتور معتبر به همراه کالا برای شما ارسال کند و شماره سریال دستگاه بازی و دسته بازی در آن قید شده باشد.

بازار خرید و فروش کنسول بازی در تهران

زمان مناسب برای خرید کنسول بازی

بازار پخش عمده کنسول بازی در تهران میدان توپخانه و یا پشت شهرداری است که با خط دو مترو ایستگاه امام خمینی به راحتی می توانید به این قسمت از بازار تهران دسترسی داشته باشید. ولی خرید از بازار به هیچ وجه به مشتریان توصیه نمی شود چراکه فروشنده های بازار تهران هرگز وقت کافی برای ارائه توضیحات کافی به شما ندارد و در نهایت نیز قیمت کالای خریداری شده تفاوت چشمگیری با سایر فروشگاه های تخصصی کنسول بازی در سایر نواحی شهر ندارد.

این مطلب را حتما بخوانید : نصب بازی ps4 در کرج

خرید پلی استیشن یا ایکس باکس از دیجی کالا

فروشگاه دیجی کالا به دلیل معروفیت زیاد، شاید یکی از اولین انتخاب ها برای خرید کنسول بازی باشد. ولی لازم است این را بدانید بهای این معروفیت خرید کنسول بازی از دیجی کالا با حدود 500 هزار تومان الی 1 یک میلیون تومان بیشتر از قیمت فروشگاه های کنسول بازی دیگر است.

چه زمانی وقت خرید کنسول بازی با پایین ترین قیمت است؟

جمعه سیاه (Black Friday) یا روز خرید در آمریکا، آخرین جمعه ماه نوامبر که در ایران آذر ماه است بهترین زمان برای خرید کنسول بازی با کمترین قیمت می باشد. در جمعه سیاه اکثر فروشگاه ها خارج از کشور که مهمترین آن ها فروشگاه های کشور امارات هستند تخفیف های فوق العاده ای در فروش کنسول بازی برای مشتریان دارند و معمولا در آذر ماه عرضه از تقاضا پیشی می گیرد.

از کجا بفهمیم کی کنسول بازی ارزان می شود؟

بهترین روش برای اطلاع از اینکه کنسول بازی کی ارزان می شود استفاده از مشاوره فروشگاه و اعتماد به آن است. لازم است این نکته را بدانید که آگاهی مسئول فروشگاه در پاسخ به سوال چه موقع کنسول بازی ارزان می شود، نهایتا برای یک تا دو ماه آینده است و ایشان اطلاعی از تغییرات قیمت کنسول بازی بیشتر از این زمان را ندارند.

کنسول بازی کی ارزان می شود

اگر بنا به ارزان شدن کنسول بازی باشد، انتظار چند درصد ارزانی را داشته باشیم؟

ابتدا باید تعریفی برای انتظار از میزان ارزانی کنسول بازی ارائه دهیم. اگر بخواهیم آماری از تغییرات قیمت کنسول بازی در یک سال ارائه دهیم قیمت کنسول بازی ps4 slim در بهمن ماه سال 1398، 3500000 هزار تومان بوده و این در حالی است که در دی ماه 1399، قیمت همین کالا 9900000 تومان بوده است. لذا اگر انتظار دارید که این قیمت به سال 1398 بر گردد شاید امکان پذیر نباشد و تنها در صورتی محقق خواهد شد که ارزش پول ملی ما در قیاس با دلار افزایش یابد.

پس باتوجه به موارد مذکور در صورتیکه قیمت کنسول های بازی جدید مثل ps5 دارای حباب باشد انتظار می رود که به مقدار حباب قیمت، کاهش آن را شاهد باشیم (گاهی این حباب قیمت به 3  الی 5 میلیون تومان هم می رسد) ولی در مورد سایر کنسول های بازی حباب قیمت مبلغ کمتری است ولی در هر حال نهایتا میزان ارزان شدن با توجه به سال ها تجربه فروشگاه توتوتین در این زمینه، حدود 500 هزار تا یک میلیون تومان است.

آیا ارزان شدن کنسول بازی فصلی است؟

بله. ارزان شدن و گران شدن کنسول بازی اصولا فصلی نیز هست و در فصل های مانند تابستان که امتحانات مدرسه تمام شده و در فصل بهار و ماه اسفند برای خرید کادو عیدی و یا پر کردن اوقات فراغت در عید قیمت کنسول بازی افزایش می یابد پس پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید کنسول بازی دارید قبل از این زمان ها اقدام کنید. البته گران یا ارزان شدن فصلی کنسول بازی در حدود 500 هزار تومان در قیمت خرید تأثیر دارد.

آیا قیمت کنسول بازی بر اساس دلار افت و خیز دارد؟

بله. با افت و خیز دلار،  قیمت کنسول بازی تغییر می کند به عنوان مثال اگر قیمت دلار پایین بیاید با فرض ثابت ماندن سایر پارامترهای تعیین کننده در تعیین قیمت کنسول بازی،  حدود سه الی چهار هفته زمان می برد که این افت قیمت دلار تأثیر خود را بر روی قیمت کنسول بازی بگذارد.

بهترین وقت برای خرید کنسول بازی

آیا کنسول بازی می تواند حباب قیمتی داشته باشد؟

بله. در ماه هایی از یک سال به دلیل کمبود کالا در بازار و تقاضای زیاد قیمت کنسول بازی دارای حباب است. در کنسول بازی  PS5وxbox series x که از پیشتازان نسل نهم کنسول های بازی هستند، گاهی حباب قیمت به حدود 3 الی 5 میلیون تومان هم می رسد.

آیا بالا و پایین شدن قیمت کنسول های پلی استیشن با ایکس باکس فرق دارد؟

بله. در خیلی از ماه های سال قیمت کنسول بازی ایکس باکس تغییرات زیادی ندارد ولیکن کنسول بازی playstation تغییرات قیمت زیادی دارد. این اتفاق به این علت است که کلا طرفدار کنسول های بازی پلی استیشن بیشتر از ایکس باکس است. از نظر کارشناسی هر دو کنسول بازی دارای یک کیفیت هستند و چه بسا در مواردی بازی های ایکس باکس قوی تر از پلی استیشن هستند.

مطلب مرتبط : Xbox one S بهتر است یا PS4

احتمال ارزان شدن کدام کنسول ها وجود دارد؟

کنسول بازی را کی بخریم

ارزان شدن کنسول بازی به چند پارامتر بستگی دارد اول در مورد کنسول بازی ps5 به دلیل عرضه کم این کنسول بازی در بازار جهانی قیمت این کالا از قیمت اعلام شده توسط شرکت پلی استیشن که 500 دلار است بیشتر است. پس اولین فاکتور ایجاد تناسب در عرضه و تقاضا می باشد، دوم ثابت ماندن قیمت دلار و به عبارتی بالا نرفتن نرخ ارز، سوم سیاست های ترخیص کالا در گمرک که در بعضی مواقع منجر به کمبود کالا و بالارفتن قیمت آن می شود.

در کل احتمال ارزان شدن کنسول های بازی وجود دارد ولی در زمان هایی از سال به دلایل مذکور قیمتها دچار حباب می شود که با گذشت حدود یک ماه قیمت ها به روال سابق بر می گردد، البته بجز مواقعی که قیمت دلار و درهم افزایش پیدا میکند و بعد از افزایش دیگر پایین نمی آید.

مطلب مرتبط : نصب بازی آفلاین پلی استیشن در کرج

مطلب مرتبط : نصب بازی آفلاین ایکس باکس سری ایکس و سری اس در کرج

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*