سایت خرید کنسول بازی و بازی های فکری | توتوتین
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

ریجن دستگاه های بازی چیست؟

ریجن دستگاه های بازی چیست

 به عبارت ساده ریجن هر کنسول بازی پلی استیشن تعیین می کند که آن کنسول به سفارش کدام قاره ساخته شده است. به طور کلی و عمومی در بازار ایران برای کنسول های بازی، سه ریجن وجود دارد. کنسول های بازی پلی استیشن ریجن یک به سفارش امریکا و ریجن دو به سفارش اروپا و ریجن سه به سفارش آسیا ساخته می شوند، در ادامه به بررسی تفاوت های بین انواع ریجن های کنسول بازی پلی استیشن می پردازیم.

اگر شما در حال مطالعه این صفحه هستید پس حتما تصمیم خود را برای خرید یک کنسول بازی گرفته اید اما اگر به هر دلیل هنوز از خرید خود مطمئن نیستید پس …

احتمالا این مطلب می تواند برای شما مفید باشد : چرا کنسول بازی بخرم؟

تفاوت های ریجن های پلی استیشن 4 :

به طور کلی ریجن بندی در فضای گیم و کنسول های بازی playstation به سه طبقه تعلق میگیرد که عبارتند از کنسول های بازی، بازی ها و اکانت های نصب شده بر روی دستگاه ها که هر کدام را در زیر به اختصار توضیح می دهیم.

ریجن بندی کنسول بازی چیست

1- انواع ریجن کنسول بازی ps4

ریجن هر کنسول بازی تعیین می کند که آن کنسول به سفارش کدام قاره ساخته شده. ریجن یک ساخته شده به سفارش امریکا و ریجن دو به سفارش اروپا و ریجن سه به سفارش آسیا است و جالب است که بدانید پرفروش ترین ریجن کنسول های بازی در ایران ریجن دو (سفارش اروپاست)  است، در حالی که هر سه ریجن کنسول های بازی از نظر سخت افزاری کاملا با یکدیگر مشابه هستند و به جز سه تفاوت ناچیز که در ادامه به آن پرداخته ایم هیچ تفاوت دیگری با هم ندارند.

2- ریجن اکانت ps4 

زمانی که فرد کنسول بازی را تهیه می کند برای کنسول خریداری شده اکانت درست می کند و در آن یک سری از اطلاعات شخصی از جمله کشور محل زندگی و ایمیل و …. وارد می کند، با توجه به محل زندگی فرد ریجن اکانت وی مشخص می شود، به فرض مثال کسی که در آسیا زندگی میکند ریجن اکانت وی سه می باشد. نکته قابل توجهی که خیلی از افراد نمی دانند این است که هیچ اهمیتی ندارد که ریجن کنسول بازی شما و ریجن اکانت شما با هم متفاوت باشند، به فرض مثال اگر ریجن کنسول پلی استیشن یک و ریجن اکانت سه باشد هیچ مشکلی در نصب بازی آفلاین، نصب بازی آنلاین نخواهید داشت.

3- ریجن بازی های ps4

ریجن بازی هر چند باشند بر روی همه اکانت ها و کنسول های بازی با ریجن های مختلف هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین قابل اجراست اما دانستن دو نکته زیر در رابطه با ریجن بازی ها می تواند برای شما مفید باشد :

1- ریجن بازی ها تنها زمانی اهمیت پیدا می کند که شما قصد داشته باشید از DLC بازی ها استفاده کنید که در این صورت باید حتما ریجن اکانت و ریجن بازی یکسان باشند ولی دقت کنید که در اینجا نیز ریجن کنسول بازی اصلا اهمیتی ندارد. ( DLC چیست؟ DLC در واقع همان امکانات پولی هستند که در استور موجود است و شما می توانید با پرداخت بها آن را تهیه کنید.)

2- در خرید بازی ها، تهیه بازی های ریجن آل را در اولویت قرار دهید زیرا دیتای بازی های ریجن آل در فروشگاه های کنسول بازی موجود است و زمانی که شرکت پلی استیش آپدیت جدیدی از آن بازی را بدهد به راحتی با مراجعه به فروشگاه طی چند دقیقه بازی شما آپدیت شده و تحویلتان داده می شود در صورتی که اگر بازی شما ریجن 2 باشد و آپدیت جدیدی برای آن ارائه شود به دلیل موجود نبودن دیتای بازی های ریجن 2 در فروشگاه ها شما باید حجم زیادی از اینترنت را تهیه کرده و طی مدت دو الی سه روز بازی خود را آپدیت کنید.

تفاوت نسخه های مختلف بازی های PS4:

ممکن است با خواندن متن بالا این سوال برای شما پیش بیاید که اگر هر بازی بر روی هر اکانت و هر کنسول بازی قابل اجراست پس ریجن چه اهمیتی دارد. هم خوانی ریجن بازی و اکانت زمانی اهمیت پیدا می کند که شما یک سی دی بازی تهیه کرده باشید و سپس بخواهید DLC و یا امکانات جانبی سی دی بازی را خریداری و دانلود کنید. در این صورت است که حتما باید ریجن اکانت و سی دی بازی خریداری شده یکسان باشند. دقت کنید که حتی در این صورت هم ریجن کنسول بازی فاقد اهمیت است.

مطلب مرتبط : رده بندی سنی بازی های ویدیویی

مطلب مرتبط : بازی پلی استیشن بچگانه

کدام ریجن ps4  بهتر است؟

حقیقت این است اصلا بهتر و بدتری وجود ندارد. همه کنسول های بازی با هر ریجن که باشند از جهت سخت افزار کاملا مشابه هم هستند و هیچ تفاوتی بین کنسول بازی ریجن 1 یا ریجن 2 و یا ریجن 3 وجود ندارد.

کدام ریجن ps4 بهتر است

ریجن یا ناحیه بندی دستگاه های دیجیتال فقط به منظور تلاش به جهت جلوگیری از کپی و جمع آوری آمار دقیق اطلاعات فروش و کاربران در هر منطقه ایجاد شده است.

آیا ریجن 1 و 2 از ریجن 3 بهتر است؟

بعضی افراد فکر میکنند چون کنسول های بازی ریجن 1 به سفارش امریکا و ریجن 2 به سفارش اروپاست پس قطعا به کنسول بازی ریجن 3 ارجهیت دارند در حالی که بین ریجن های مختلف کنسول های بازی به جز چند تفاوت خیلی کوچک که قابل چشم پوشی هم هستند هیج تفاوت دیگری وجود ندارد که این تفاوت ها عبارتند از :

اولین تفاوت کنسول بازی ریجن سه با کنسول بازی ریجن یک و دو، تفاوت در عملکرد دکمه های ضرب در و دایره در حین بازی است، به این ترتیب که در کنسول بازی ریجن یک و دو برای رفتن به مرحله بعد دکمه ضرب در و برای برگشت به مرحله قبل دکمه دایره زده می شود، در حالی که در کنسول بازی ریجن سه دقیقا عکس این عملکرد صادق است و جالب تر اینکه بدانید درتنظیمات کنسول بازی ریجن سه امکان تغییر دادن این ویژگی و تطبیق دادن عملکرد آن با کنسول های بازی ریجن یک و دو وجود دارد.

دومین تفاوت مربوط به محتویات اضافی بازی ها یا DCL ( بسته های الحاقی هر بازی ) که زمانی کاربرد پیدا می کند که شما قصد خرید آن محتویات و دانلودشان را داشته باشید.

سومین تفاوت نیز در نحوه نمایش پیام های ایمنی است که در کنسول های بازی ریجن 1 و 2 و 3 به یک زبان مشخص داده می شود ولی در کنسول بازی سفارش ژاپن با خط هجایی ژاپنی یا زبان هیراگانا نمایش داده می شود.

کدام ریجن PS4 برای ایران بهتر است؟

در ایران پر فروش ترین ریجن کنسول های بازی، ریجن دو است، در مرتبه بعدی ریجن یک و سپس ریجن سه قرار دارند، این در حالی است که، در حقیقت ریجن بندی هیچ ارتباطی با کیفیت کنسول بازی ندارد و بیشتر روشی است برای کنترل و مدیریت فروش کنسول بازی در هر منطقه.

علت اختلاف قیمت ریجن های مختلف پلی استیشن 4 چیست ؟

به طور کلی کنسول های بازی ps4 با ریجن های مختلف به دو دلیل با یکدیگر اختلاف قیمت دارند، دلیل اول تفاوت واحد پولی هر منطقه و ارزش پولی آن منطقه به نسبت واحد پول کشور ما است و دلیل دوم هزینه هایی است که صرف واردات کنسول های بازی می شود، طبیعی است هر چه مسافت کشور مبدا تا کشور ما کوتاه تر باشد هزینه تمام شده واردات کمتر خواهد بود و در نتیجه هزینه تمام شده برای هر کنسول بازی کمتر می شود.

چگونه ریجن های دستگاه ها را بفهمیم ؟

از سه روش می توان ریجن کنسول بازی ps4 را تشخیص دهیم. از روی کارتن کنسول بازی، کد دستگاه حک شده بر روی کنسول بازی و کد دستگاه درج شده روی جعبه کنسول بازی. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه ریجن ps4 را بفهمیم مطالعه کنید.

مطلبی که شاید برای شما جذاب باشد : چرا PS4 و PS5 بهترین گزینه برای کادو دادن هستند؟

سرویس ها و خدمات فروشگاه توتوتین

1- خدمات نصب بازی در منزل ps5 در کرج

2-نصب بازی ps4 در تمام نقاط کرج

3-نصب بازی آفلاین ایکس باکس سری ایکس و سری اس در سراسر استان البرز

4-نصب بازی ایکس باکس وان اس و ایکس در محدوده استان البرز

5-نصب بازی آفلاین Xbox در منزل در استان البرز

6-نصب بازی آفلاین پلی استیشن در کرج

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*